Ropa R-Soil Protect - srebro Agritechnica 2015

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Prof. Jacek Przybył, UP w Poznaniu
24-01-2016,7:30 Aktualizacja: 23-01-2016,14:44
A A A

Ropa R-Soil Protect to hydrauliczny układ jezdny, który w połączeniu z nową generacją opon Michelin CerexBib IF1000/55 R32 CFO, stabilizuje boczne wychylenia kombajnu do buraków z automatycznym wyrównywaniem obciążenia kół i samopoziomowaniem jego nadwozia.

Jedną z najważniejszych cech tego systemu jest bardzo niskie ciśnienie powietrza w oponach wynoszące tylko 1,4 bara. Jest to aż o 1 bar mniej niż w przypadku kombajnu euro-Tiger V8-4 i o pół bara mniej w porównaniu z pierwszą wersją tego systemu w kombajnie Tiger 5.

Nowy układ jezdny wyposażono w wahliwą przednią oś, połączoną z dwiema tylnymi osiami, z zawieszeniem hydraulicznym. Ponadto przez połączenie po każdej stronie maszyny siłowników hydraulicznych wahliwej przedniej i tylnych osi oraz zastosowanie układu elektronicznego z sensorami zmiany nierówności ukształtowania powierzchni pola przenoszone na ramę maszyny są zmniejszone o dwie trzecie. Jednocześnie poprzez hydrauliczne połączenie osi system wyrównuje ich obciążenie i znacznie redukuje  chwilowe obciążenia. Współdziałanie elementów systemu przekłada się na o 49% większą powierzchnię styku opon z podłożem oraz o 33% mniejszy nacisk na podłoże.

John Deere ProCut

John Deere ProCut. Złoto targów Agritechnica 2015

Regularne ostrzenie noży w połączeniu z prawidłowo wyregulowaną stalnicą zapewnia czyste cięcie. Wpływa to na zmniejszenie zapotrzebowania na moc i na redukcję zużycia paliwa o ok. 5%. Jednak za częste ostrzenie noży skraca czas ich użytkowania i...

Drugą funkcją tego systemu jest automatyczne samopoziomowanie nadwozia do nachylenia terenu do 10%. Zmniejszenie wahań maszyny w połączeniu z układem kopiowania ukształtowania powierzchni stabilizuje także pracę agregatu ogławiająco-wyorującego, w tym utrzymywanie głębokości pracy lemieszy i zmniejszenie ilości ziemi podawanej wraz z burakami na układ czyszczący.

Tiger 5 jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem Mercedes Benz o pojemności 15,6 l z AdBlue i SCR (euro-Mot 4) o mocy 460 kW (626 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 2900 Nm. Przenoszenie wysokich momentów obrotowych umożliwia układ napędowy z liniowym położeniem wałów napędowych oraz nowa bezstopniowa przekładnia CVR (Constant-Variable-Ropa).

Intuicyjną obsługę kombajnu zapewnia system o nazwie R-Concept z dotykowym wyświetlaczem, przy czym możliwa jest także obsługa poprzez  pokrętła na nowo zaprojektowanej konsoli.

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie RPT
4/2024

Polska premiera siewnika Amazone Precea TCC 9000

Tendencje na światowym rynku techniki rolniczej

Jak powstał agregat do pasowej uprawy konopi?

John Deere współpracuje ze SpaceX

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu