Będą przekonywać do pakowanego drobiu

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
24-04-2015,15:05 Aktualizacja: 24-04-2015,22:11
A A A
Około 1,9 mln zł wynosi budżet kolejnej kampanii zlecanej przez Krajową Radę Drobiarstwa-Izbę Gospodarczą w Warszawie. Tym razem promowane będzie pakowane mięso drobiowe.
 
Jak podkreśla KRD-IG, rynek drobiu jest jednym z filarów polskiego eksportu. Sektor ten cały czas rozwija się - przede wszystkim dzięki zagranicznej sprzedaży - ale i w kraju popyt na ten gatunek mięsa jest coraz większy. 5 lat temu statystyczny Polak zjadał rocznie średnio 24 kg mięsa, a teraz już prawie 27 kg.
 
Najczęściej jednak kupujemy produkty "luzem" u zaprzyjaźnionych sprzedawców. Tylko bowiem 20 proc. konsumentów nabywa towar pakowany, a ich udział na rynku szacowany jest poniżej 20 proc.  
 
Mięso drobiowe pakuje się w tacki typu stretch (styropianowe owinięte folią), opakowania MAP (mięso pakowane w atmosferze modyfikowanej, przedłużającej świeżość produktu) i opakowania vacuum (bez powietrza - w przypadku drobiu to margines rynku). 
 
Według ekspertów z KRD-IG najważniejszą przyczyną zakupu mięsa luzem jest brak zaufania do jakości pakowanego produktu. "Tymczasem w większości krajów UE znaczna część mięsa drobiowego sprzedawana jest w opakowaniach, gwarantując konsumentom jakość i higienę w całym procesie dystrybucji i sprzedaży" - przekonuje KRD-IG.
 
Organizacja chce więc edukować konsumentów, by ci przekonali się do zalet pakowanego mięsa w oparciu o hasła: jakość, świeżość, bezpieczeństwo. I temu ma m.in. służyć kolejna kampania promocyjna. Do 11 maja można składać oferty na jej realizację. 
 
Obejmować ma telewizję (łącznie z produkcją spotu reklamowego), prasę i internet (stworzenie portalu, współpraca z blogerami kulinarnymi) oraz sieci handlowe (wykorzystanie powierzchni ekspozycyjnej). 
 
Początek kampanii przewidziano na wczesną jesień br., a czas jej trwania określono na minimum trzy miesiące. Grupa docelowa akcji to: kobiety w wieku 25-59 lat odpowiedzialne za zakupy, ludzie z wykształceniem średnim i wyższym, gospodarstwa domowe o dochodach średnich i wyższych (+2.000 zł zł), miasta powyżej 20 tys. mieszkańców.
 
Budżet kampanii wynosi ok. 1 mln 900 tys. zł brutto (włączając VAT, prowizje agencji, licencje i dodatkowe opłaty).
Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 1/2024

Hoduj z głową świnie:

-Skąd się biorą stereotypie u świń?

-Jednym głosem w imieniu hodowców

-Zimowe wyzwania na odchowalni i tuczu

 

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 2/2024

Hoduj z głową bydło:

-Okiem doradcy - cicha ruja

-Sucha masa jest kluczowa

-Jak liczyć koszty żywienia w produkcji mleka?

-TMR w teorii i praktyce

 

PRENUMERATA

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu