Towary rolno-spożywcze świetnie się sprzedają. Padł kolejny rekord

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: FAMMU/FAPA, (em) | redakcja@agrpolska.pl
24-03-2017,15:10 Aktualizacja: 25-03-2017,17:19
A A A

W 2016 roku Unia Europejska sprzedała towary rolno-spożywczych za rekordową sumę 130 mld 737 mln euro. To o 1,3 proc. (1 mld 708 mln euro) więcej niż rok wcześniej.

Największy wzrost wartości wywozu odnotowano w przypadku eksportu do Stanów Zjednoczonych (1 mld 258 mln euro), Chin (1 mld 60 mln), Japonii (414 mln), Wietnamu (348 mln), Maroka (263 mln), Korei Południowej (230 mln), Izraela (229 mln), Australii (197 mln) oraz Szwajcarii (155 mln) - informuje FAMMU/FAPA.

artykuły rolno-spożywcze, eksport artykułów rolno-spożywczych, ministerstwo rolnictwa, sprzedaż zagraniczna

Na artykułach rolno-spożywczych zarabiamy miliardy euro

Wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych w 2016 wzrosła o 1,2 proc. i wyniosła 24,182 mld euro - podało w przygotowanym opracowaniu Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. "Według wstępnych danych w 2016 roku wartość eksportu...

Mniej na handlu tymi towarami Wspólnota zarobiła natomiast w przypadku m.in. Hongkongu (799 mln euro), Algierii (624 mln) oraz Egiptu (474 mln).

Z kolei wartość importu produktów rolno-spożywczych do UE spadła w minionym roku o 1,5 proc. do 111 mld 945 mln euro. Nadwyżka w wymianie osiągnęła zatem 18 mld 792 mln euro wobec 15 mld 349 mln euro w 2015 r.  

Pod względem struktury towarowej, największy wzrost wartości wywozu dotyczył wieprzowiny (1 mld 282 mln), podrobów, tłuszczów zwierzęcych oraz innego mięsa (530 mln), oliwy z oliwek (425 mln), żywności dla dzieci (337 mln), wina (320 mln), świeżych warzyw (259 mln), przetworów owocowych i warzywnych (256 mln), żywych zwierząt (226 mln), karmy dla zwierząt (207 mln) oraz masła (132 mln).

Spadła za to wartość sprzedaży skór i skórek (1,2 mld euro), innego zboża niż pszenica i ryż (1,1 mld), pszenicy (813 mln), proszku mlecznego (631 mln) oraz mięsa drobiu (165 mln).

W imporcie tych towarów do Unii dominowały inne produkty niż podstawowe, jak: owoce tropikalne, inne owoce, kawa, herbata, makuchy, olej palmowy oraz soja.

Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu