Tyle słomy na dostawczaku inspektorzy jeszcze nie widzieli

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
08-08-2018,14:00 Aktualizacja: 08-08-2018,16:01
A A A

Na blisko 100 skontrolowanych pojazdów, 60 było przeładowanych. To wynik akcji ważenia „dostawczaków" przeprowadzonej w województwie lubelskim przez ITD i policję.

Lubelscy inspektorzy ITD razem z policjantami z komendy wojewódzkiej i z komend powiatowych przeprowadzili w poniedziałek, 6 sierpnia kontrole ważenia pojazdów dostawczych. Akcję przeprowadzono równolegle w siedmiu punktach województwa lubelskiego. Wyniki? Nie napawają optymizmem.

Na blisko 100 skontrolowanych pojazdów, 60 było przeważonych. Kierujący otrzymali w sumie 65 mandatów karnych. Zatrzymano 17 dowodów rejestracyjnych.

Jazda przeciążonymi pojazdami jest jednym z najczęstszych naruszeń odnotowanych przez ITD. Ze statystyk Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie wynika, że w ubiegłym roku aż 87% skontrolowanych pojazdów było przeładowanych. Tegoroczny rekordzista przekroczył normy ładowności o 800% -  zamiast wymaganych 3500 kg ważył 8100 kg.

Warto podkreślić, że przeciążone pojazdy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo na drogach. Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu powoduje znaczne wydłużenie drogi hamowania, zwiększa ryzyko utraty stateczności pojazdu podczas wykonywania manewrów zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. Ma także istotny wpływ na prawidłowe działanie układu kierowniczego, zawieszenia, ogumienia i powoduje znaczące zwiększenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery.

To nie jedyny, negatywny skutek. Przeciążanie pojazdów dostawczych stanowi nieuczciwą konkurencję dla legalnych, licencjonowanych przewoźników wykonujących przewozy drogowe pojazdkami ciężarowymi o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3500 kg.

Inspektorzy zwracają też uwagę na coraz powszechniejsze, nielegalne zaniżanie masy własnej pojazdów dostawczych. W trakcie poniedziałkowej akcji, po zważeniu jednego z samochodów dostawczych okazało się, że jego faktyczna ładowność wynosi zaledwie ok. 100 kg i to pod warunkiem, że kierowca nie zabierze pasażera.

ITD radzi, aby przed zakupem pojazd został zważony bez ładunku, ale z pełnym zbiornikiem paliwa i kierowcą. Umożliwi to określenie wielkości ładunku, który będzie można przewozić konkretnym pojazdem.

Lubelscy inspektorzy ITD zapowiadają kolejne wzmożone kontrole.

- See more at: http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/plaga-przeladowanych-dostawczakow-intensywne-kontrole-na-lubelszczyznie#sthash.bZw0PY4K.dpuf

Na blisko 100 skontrolowanych pojazdów, 60 było przeładowanych. To wynik akcji ważenia „dostawczaków" przeprowadzonej w województwie lubelskim przez ITD i policję.

Lubelscy inspektorzy ITD razem z policjantami z komendy wojewódzkiej i z komend powiatowych przeprowadzili w poniedziałek, 6 sierpnia kontrole ważenia pojazdów dostawczych. Akcję przeprowadzono równolegle w siedmiu punktach województwa lubelskiego. Wyniki? Nie napawają optymizmem.

Na blisko 100 skontrolowanych pojazdów, 60 było przeważonych. Kierujący otrzymali w sumie 65 mandatów karnych. Zatrzymano 17 dowodów rejestracyjnych.

Jazda przeciążonymi pojazdami jest jednym z najczęstszych naruszeń odnotowanych przez ITD. Ze statystyk Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie wynika, że w ubiegłym roku aż 87% skontrolowanych pojazdów było przeładowanych. Tegoroczny rekordzista przekroczył normy ładowności o 800% -  zamiast wymaganych 3500 kg ważył 8100 kg.

Warto podkreślić, że przeciążone pojazdy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo na drogach. Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu powoduje znaczne wydłużenie drogi hamowania, zwiększa ryzyko utraty stateczności pojazdu podczas wykonywania manewrów zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. Ma także istotny wpływ na prawidłowe działanie układu kierowniczego, zawieszenia, ogumienia i powoduje znaczące zwiększenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery.

To nie jedyny, negatywny skutek. Przeciążanie pojazdów dostawczych stanowi nieuczciwą konkurencję dla legalnych, licencjonowanych przewoźników wykonujących przewozy drogowe pojazdkami ciężarowymi o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3500 kg.

Inspektorzy zwracają też uwagę na coraz powszechniejsze, nielegalne zaniżanie masy własnej pojazdów dostawczych. W trakcie poniedziałkowej akcji, po zważeniu jednego z samochodów dostawczych okazało się, że jego faktyczna ładowność wynosi zaledwie ok. 100 kg i to pod warunkiem, że kierowca nie zabierze pasażera.

ITD radzi, aby przed zakupem pojazd został zważony bez ładunku, ale z pełnym zbiornikiem paliwa i kierowcą. Umożliwi to określenie wielkości ładunku, który będzie można przewozić konkretnym pojazdem.

Lubelscy inspektorzy ITD zapowiadają kolejne wzmożone kontrole.

- See more at: http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/plaga-przeladowanych-dostawczakow-intensywne-kontrole-na-lubelszczyznie#sthash.bZw0PY4K.dpuf

Na blisko 100 skontrolowanych pojazdów, 60 było przeładowanych. To wynik akcji ważenia dostawczaków przeprowadzonej w województwie lubelskim przez ITD i policję.

Lubelscy inspektorzy ITD razem z policjantami z komendy wojewódzkiej i z komend powiatowych przeprowadzili w poniedziałek, 6 sierpnia kontrole ważenia pojazdów dostawczych. Akcję przeprowadzono równolegle w siedmiu punktach województwa lubelskiego. Wyniki? Nie napawają optymizmem.

wypadek, kombajn, lubelskie, zderzenie czołowe audi z kombajnem

Czołowe zderzenie z kombajnem. Nastolatka nie miała żadnych szans

Policjanci wyjaśniają okoliczności wypadku ze skutkiem śmiertelnym, do którego doszło 7 sierpnia w Iłowcu (pow. zamojski, woj. lubelskie). Audi, którym kierowała 21-letnia mieszkanka gm. Skierbieszów zderzyło się z kombajnem....
Na blisko 100 skontrolowanych pojazdów, 60 było przeważonych. Kierujący otrzymali w sumie 65 mandatów karnych. Zatrzymano 17 dowodów rejestracyjnych.

Jazda przeciążonymi pojazdami jest jednym z najczęstszych naruszeń odnotowanych przez ITD. Ze statystyk Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie wynika, że w ubiegłym roku aż 87 proc. skontrolowanych pojazdów było przeładowanych. Tegoroczny rekordzista przekroczył normy ładowności o 800 proc. -  zamiast wymaganych 3500 kg ważył 8100 kg.

"Warto podkreślić, że przeciążone pojazdy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo na drogach. Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu powoduje znaczne wydłużenie drogi hamowania, zwiększa ryzyko utraty stateczności pojazdu podczas wykonywania manewrów zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. Ma także istotny wpływ na prawidłowe działanie układu kierowniczego, zawieszenia, ogumienia i powoduje znaczące zwiększenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery" - czytamy w komunikacie ITD.

transport, policja, mandat, żywność, ITD, kontrola transportu

Transport żywności odbywa się w skandalicznych warunkach

Pieczywo przewożone w urągających jakimkolwiek standardom warunkach, porcje rosołowe z kurczaków i mrożone ryby o zbyt dużej wadze, drewno załadowane bez poszanowania przepisów - policjanci i inspektorzy transportu drogowego mają...
To nie jedyny, negatywny skutek. Przeciążanie pojazdów dostawczych stanowi nieuczciwą konkurencję dla legalnych, licencjonowanych przewoźników wykonujących przewozy drogowe pojazdami ciężarowymi o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3500 kg.

Inspektorzy zwracają też uwagę na coraz powszechniejsze, nielegalne zaniżanie masy własnej pojazdów dostawczych.

W trakcie poniedziałkowej akcji, po zważeniu jednego z samochodów dostawczych okazało się, że jego faktyczna ładowność wynosi zaledwie ok. 100 kg i to pod warunkiem, że kierowca nie zabierze pasażera.

ITD radzi, aby przed zakupem pojazd został zważony bez ładunku, ale z pełnym zbiornikiem paliwa i kierowcą. Umożliwi to określenie wielkości ładunku, który będzie można przewozić konkretnym pojazdem.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu