Reklama środków ochrony roślin – nawet pół miliona kary

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Dariusz Kucman, (bea) | redakcja@agropolska.pl
07-06-2015,14:25 Aktualizacja: 07-06-2015,14:43
A A A

Kara za niezgodną z prawem reklamę środków ochrony roślin może wynieść od 5 do nawet 500 tys. zł – przypomina PIORiN „w związku ze stwierdzaniem licznych naruszeń” w tym zakresie.

Inspekcja podkreśla, że reklamowanie takich preparatów jest szczególnym rodzajem działalności i jej prowadzenie nie powinno powodować zagrożeń. „Podawanie nierzetelnej informacji, wprowadzającej w błąd odbiorców przekazu reklamowego oraz niewłaściwe i niepełne informowanie o danym produkcie mogą mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo stosujących środki ochrony roślin oraz środowisko” – podkreśla w komunikacie PIORiN.

Środki ochrony roślin – zagadnienia prawne

Izabela Wawerek, dyrektor ds. korporacyjnych w Syngenta Polska, podczas konferencji prasowej która odbyła się 4 lutego br, omówiła sytuację prawną w segmencie środków ochrony roślin i dyskutowane na poziomie Unii Europejskiej...

Reklamowanie środków ochrony roślin reguluje unijne rozporządzenie. Zgodnie z nim, przede wszystkim te, które nie uzyskały zezwolenia, nie mogą być reklamowane. Poza tym każdemu tego typu komunikatowi reklamowemu powinny towarzyszyć czytelne i wyraźne zdania: „Ze środków ochrony roślin należy korzystać z zachowaniem bezpieczeństwa. Przed każdym użyciem przeczytaj informacje zamieszczone w etykiecie i informacje dotyczące produktu”.

środki ochrony roślin, basf, Dirk Elvermann

Sektor środków ochrony roślin rozwija się najszybciej z branży chemicznej

Rosnący popyt na środki ochrony roślin powoduje, że jest to jeden z bardziej perspektywicznych obszarów branży chemicznej. - W Polsce najbardziej dynamicznie rozwija się branża środków ochrony roślin. To sektor o bardzo wysokim, jeśli...

Reklama nie może zawierać też informacji w formie tekstu lub w formie graficznej, które byłyby mylące w odniesieniu do możliwych zagrożeń dla zdrowia ludzi, zwierząt lub dla środowiska, takich jak określenia: „niskiego ryzyka”, „nietoksyczny” czy „nieszkodliwy”. Co więcej, wszystkie „oświadczenia” użyte w reklamie muszą dać się uzasadnić technicznie.

Nie wolno w reklamach przedstawiać wizualnie żadnych potencjalnie niebezpiecznych praktyk, takich jak mieszanie lub stosowanie bez stosownej odzieży ochronnej, stosowanie w pobliżu żywności lub stosowanie przez dzieci lub w ich pobliżu.

W reklamach środków ochrony roślin trzeba też umieścić specjalną wzmiankę zwracającą uwagę na ostrzegawcze zwroty na opakowaniu, np.: „Zapoznaj się z zagrożeniami i postępuj zgodnie ze środkami ostrożności wymienionymi na etykiecie”.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu