Port w Gdyni przyjął najdłuższy kontenerowiec w historii

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: PAP, (bea) | redakcja@agropolska.pl
06-06-2015,11:05 Aktualizacja: 06-06-2015,11:14
A A A

Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców; ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU czyli standardowych kontenerów.

Statek jest obsługiwany przez Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni.

Kierownik marketingu BCT, Michał Kużajczyk poinformował, że statek MSC Charleston wpłynął do terminala w piątek rano. "MSC Charleston, o długości ponad 324 metrów i pojemności prawie 8100 TEU to jednocześnie najdłuższy i jeden z największych statków obsługiwanych do tej pory w Gdyni" - podał.

Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców należał do obsługiwanego w BCT w 2012 roku MSC Krystal o pojemności 5792 TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera - PAP).

Budowa nowego magazynu w gdyńskim porcie kosztowała 26 mln zł.

W porcie w Gdyni powstał magazyn na zboże i pasze

Czterokomorowy magazyn zbożowy o pojemności 60 tys. ton został oddany do użytku w porcie w Gdyni przy Nabrzeżu Śląskim. Magazyn ma stanowić zasadniczą część bazy paszowo-zbożowej na terenie Morskiego Terminalu Masowego Gdynia sp. z o.o. Zakłada...

Kużajczyk powiedział PAP, że kontenerowiec przypłynął do Gdyni z Kłajpedy (Litwa) a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do portu w Antwerpii (Belgia). Statek ma cumować w Gdyni dobę. Armatorem jednostki jest MSC, którego statki zawijają do portu w Gdyni "przynajmniej raz w tygodniu".

Przyznał, że ze względu na rozmiary jednostki operacja zawijania do portu była bardziej skomplikowana. "Zazwyczaj wejście do portu w Gdyni trwa ok. 45-60 minut, a w tym przypadku dłużej, bo w połowie kanału portowego jednostka musiała obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą" - wyjaśnił.

Kużajczyk dodał, że od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.

BCT realizuje kilkanaście projektów inwestycyjnych, których celem jest zwiększenie potencjału przeładunkowego terminala w ciągu najbliższych kilku lat z obecnych 750 tys. TEU do 1,2 mln TEU oraz przystosowanie go do obsługi statków oceanicznych.  

Poleć
Udostępnij
Skomentuj