Nowoczesna obora, czyli wiesz co pijesz

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (zac) | Fundusz Promocji Mleka ARR
19-04-2016,20:10 Aktualizacja: 05-05-2016,9:45
A A A

Federacja Związków Pracodawców-Dzierżawców i Właścicieli Rolnych w dniach 21-22 kwietnia 2016 roku zaprasza na seminarium pt. "Nowoczesna obora - z nami wiesz co pijesz".

Dwudniowe seminarium ma na celu pokazanie, jak duży potencjał tkwi w stosowaniu nowoczesnych rozwiązaniach dotyczących bydła mlecznego w Polsce i Unii Europejskiej.

21 kwietnia o godz. 9 rano uczestnicy seminarium pojawią się w Gospodarstwie Rolno-Nasiennym Bovinas w Chodowie (woj. wielkopolskie), gdzie z bliska obejrzą nowoczesną oborę krów mlecznych.

lely, obora, krowy mleczne, modernizacja

Zmodernizowana obora z trzema robotami

Decyzję o modernizacji starej obory hodowcy Ewa i Jan Matuszyk wraz z synem Karolem i jego żoną Kamilą podjęli w 2013 r. Nowy obiekt zawiera w sobie część starej obory wolnostanowiskowej, w której utrzymywali 80 krów na głębokiej...
Kolejnym punktem seminarium będzie wizyta w Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu. To właśnie ten zakład jest uważany za jeden z najnowocześniejszych w Polsce. Nic więc dziwnego, że produkty z logo OSM Łowicz są eksportowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.

Ostatnim punktem pierwszego dnia seminarium będzie przyjazd do Hotelu Eco w Łowiczu, gdzie będzie można wysłuchać wykładów naukowców na temat bydła mlecznego.

Podczas spotkania zostaną poruszone ważne kwestie dotyczące aktualnej sytuacji na rynku mleka, a także konkurencyjności polskich gospodarstw ukierunkowanych na produkcję mleka.

Uczestnicy seminarium dowiedzą się sporo na temat najczęściej występujących chorób bydła, a także błędów popełnianych w żywieniu. Szczególnie cenny dla hodowców może okazać się wykład dotyczący żywienia bydła mieszankami pasz z drożdżami.

22 kwietnia wykład na temat aktualnych problemów producentów bydła wygłosi wiceprezes zarządu Federacja Związków Pracodawców-Dzierżawców i Właścicieli Rolnych Zygmunt Jodko.

Warto podkreślić, że organizację dwudniowego seminarium sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Mleka Agencji Rynku Rolnego.

Patronat medialny nad wydarzeniem sprawuje miesięcznik "Przedsiębiorca Rolny".

 

Poleć
Udostępnij
Skomentuj