Syngenta kusiła swoimi odmianami

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Dariusz Kucman | redakcja@agropolska.pl
28-09-2015,7:10 Aktualizacja: 28-09-2015,7:32
A A A

Setki osób oglądało ponad 150 odmian warzyw zaprezentowanych na polowym pokazie firmy Syngenta. Spotkanie odbyło się w minioną niedzielę w miejscowości Orły pod Ożarowem Mazowieckim.

– Tego typu pokazy pokazy organizujemy co roku, w różnych regionach Polski. Tak, abyśmy wszystkich mogli na nich gościć. I oczywiście, żeby wszyscy mieli okazję zapoznać się z naszą ofertą – powiedział Tomasz Górski, dyrektor sprzedaży Działu Warzyw Firmy Syngenta. Imprezę zorganizowano we współpracy z firmami New Holland, Compo i Gospodarstwem Ogrodniczym Krasoń.

Każda firma nasienna z tradycjami ma swoje specjalności i osiągnięcia. A jak podkreślał Tomasz Górski – Syngenta posiada ich wiele. Na pewno dumą Firmy są odmiany warzyw odporne na kiłę kapusty. Kwestia odporności jest też ważnym atutem kolejnych proponowanych przez Syngentę produktów.

Onion Leader – najważniejszy jest dobry początek

Onion Leader – najważniejszy jest dobry początek

Styczniowe spotkanie cebulowe w Rojewie na Kujawach to kolejna konferencja firmy Syngenta, realizowana w ramach projektu Onion Leader. Inicjatorem zapoczątkowanego w 2013 roku projektu jest Zenon Małek, pełniący w Syngencie funkcję Technical Crop...

Z szeroką gamą aktualnej oferty warzyw gruntowych Firmy Syngenta można było zapoznać się na poletkach uprawowych. Sporo zwiedzających skorzystało też z okazji i zasięgało wiedzy u doradców Syngenty.

– Nasz kalafior odmiany Gohan świetnie radził sobie w tym roku mimo panującej suszy. Mamy sygnały płynące z całej Polski, że choć niedobory wody były znaczne, obrodził obficie. I miał znakomitą jakość handlową. To świetna odmiana, o dużych liściach chroniących różę przed nadmierną ilością promieni słonecznych – opowiadał zainteresowanym jeden z doradców Syngenty.

Rolnicy pytali też o sposoby na udane uprawy prezentowanych na poletkach m.in. papryki, marchewki i kapusty. Spore zainteresowanie wzbudzały również pęczki okazałych rzodkiewek.

– To ważne dla konsumentów warzywo na polskim rynku, świetnie nadające się m.in. do sałatek. Firma Syngenta co roku wprowadza na rynek nowe odmiany. Prezentowana odmiana Stellar charakteryzuje się krótkim liściem, pięknym, alabastrowym kolorem i odpowiednią strukturą właściwą zgrubień – mówił zgromadzonym Władysław Tokarczyk, przedstawiciel Syngenty.

Warto dodać, że ten firmowy pokaz miał też charakter rodzinnego święta. Nie brakowało indywidualnych i grupowych zabaw oraz konkursów. Do dyspozycji gości był bufet serwujący zimne i ciepłe przekąski.

Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu