Nestlé w walce o lepszy los kurczaków

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: RS | redakcja@agropolska.pl
28-06-2018,14:35 Aktualizacja: 28-06-2018,14:44
A A A

Firma Nestlé, największy producent żywności na świecie, ogłosiła wprowadzenie wyższych standardów dobrostanowych dla kurczaków. Firma zobowiązała się, że do 2026 roku wdroży założenia porozumienia o dobrostanie kurczaków hodowanych na mięso International Broiler Ask. To kolejna decyzja firmy mająca na celu podwyższenie dobrostanu zwierząt hodowlanych na świecie.

Firma po raz kolejny potwierdziła zaangażowanie w poprawę norm dobrostanowych zwierząt hodowlanych. Po ogłoszeniu deklaracji wycofania z łańcucha produkcji jaj pochodzących z hodowli klatkowej na całym świecie oraz zobowiązaniu producentów drobiu w USA do przestrzegania wyższych wymogów hodowli, przyszedł czas na Europę.

Nestlé ogłosiło, że producenci drobiu, którzy ściśle współpracują z firmą, zostaną zobowiązani do przestrzegania norm dobrostanowych określonych na mocy porozumienia organizacji prozwierzęcych International Broiler Ask. Zmiany będą wdrażane stopniowo do 2026 roku i będą obejmować Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę Północną.

 

Co w praktyce oznaczają te zmiany?
 

Firma Nestlé zobowiązała się m.in. do:

- zmniejszenia zagęszczenia na fermach,

- zagwarantowania zwierzętom dostępu do naturalnego światła,

- poprawy jakości powietrza w kurnikach,

- rezygnacji z metod uboju, przy których wiele zwierząt jest zabijanych w pełni świadomych.


Firma zobowiązała się również do prowadzenia regularnych audytów na fermach oraz publikowania corocznych podsumowań postępów realizacji tego ambitnego celu.


– Decyzja firmy Nestlé to ogromny krok w kierunku poprawy norm dobrostanowych zwierząt hodowlanych. Kurczaki są najliczniej zabijanymi zwierzętami lądowymi na świecie. Tylko w Polsce, która jest liderem produkcji drobiu w Europie, zabija się ich ponad miliard rocznie – i wszystko wskazuje na to, że ta liczba jeszcze wzrośnie – mówi Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, koordynatorka kampanii Frankenkurczak, mającej na celu poprawę norm dobrostanowych brojlerów – Liczymy, że polscy producenci zrozumieją, jak kluczową rolę pełnią w kreowaniu norm na rynku hodowli drobiu i wezmą przykład z Nestlé – dodaje.


Decyzję o poprawie dobrostanu brojlerów, czyli kurczaków hodowanych na mięso, podjął już szereg firm na świecie, w tym m.in. gigant branży spożywczej Unilever, sieć Marks & Spencer, czy międzynarodowa korporacja cateringowa Elior Group.

Poleć
Udostępnij