Z Ukrainy do Niemiec przejedziesz autostradą

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
20-07-2016,13:00 Aktualizacja: 20-07-2016,13:12
A A A

W środę oddano do użytku ostatni odcinek autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem na Podkarpaciu. Oznacza to, że najdłuższa w Polsce, bo licząca 672 km autostrada, jest przejezdna na całym przebiegu. Trasą można przejechać od granicy z Ukrainą w Korczowej do granicy z Niemcami.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie Joanna Rarus, ruch na oddanym w środę odcinku będzie się odbywał z jednym utrudnieniem na długości ok. 2 km. - W tym miejscu ruch pojazdów będzie się odbywał po jednej jezdni w obu kierunkach. Podyktowane jest to koniecznością naprawy wiaduktu autostradowego nad linią kolejową - dodała.

drogi, inwestycje drogowe, pieniądze na inwestycje, rząd PiS, MIB

Rząd gorączkowo szuka pieniędzy na budowę nowych dróg

Środków na realizację programu budowy dróg krajowych do 2023 r. zabraknie - powiedział w czwartek wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Podkreślił, że MIB szuka dodatkowych możliwości finansowania tego programu m.in....
Oddanie do ruchu całej trasy, już bez utrudnień, planowane jest na koniec sierpnia br. Do wykonania pozostaną wówczas jeszcze prace poza pasem drogi, związane m.in. w budową dróg serwisowych czy zbiorników retencyjnych. Jak podkreśliła Rarus, prace te nie będą jednak miały wpływu na ruch na A4. - Zakończenie wszystkich prac planowane jest na 20 października tego roku - powiedziała.

Ponad 41-kilometrowy odcinek autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem był ostatnim brakującym fragmentem tej trasy, która przebiega od granicy z Ukrainą do granicy z Niemcami.

W styczniu 2014 r. GDDKiA zerwała kontrakt na jego budowę ze spółką Polimex-Mostostal. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Przetarg na jego dokończenie wygrało konsorcjum firm Budimex (lider) i Strabag.

andrzej adamczyk, Program Budowy Dróg Krajowych, ministerstwo infrastruktury i budownictwa

Kierowcy zapłacą więcej za paliwo i dołożą się do budowy dróg?

W Polsce buduje się drogi za wolno i za drogo - ocenił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa. Resort nie wyklucza podwyżki opłaty paliwowej, by znaleźć dodatkowe pieniądze na program dróg krajowych do 2020 r. Według resortu...
Kontrakt z GDDKiA został podpisany we wrześniu 2014 r. na kwotę ponad 719 mln zł. W styczniu br. umowa została aneksowana i kwota zwiększyła się o prawie 216 mln zł. Zwiększenie wartości wynikało z potrzeby zrealizowania programów naprawczych m.in. dwóch wiaduktów nad linią kolejową.

Jak zaznaczył dyrektor rejonu firmy Budimex Grzegorz Domaradzki, oddanie ostatniego odcinka A4 to wydarzenie historyczne. - Cieszymy się, że mieliśmy możliwość wykonania tego ostatniego brakującego odcinka autostrady. Teraz kierowcy mają do dyspozycji jeden ciąg najdłuższej autostrady w Polsce, zapewniający komfortową podróż od zachodniej do wschodniej granicy kraju - podkreślił.

Dodał, że szczytowym momencie budowy odcinka przy robotach zaangażowanych było ok. 600 pracowników fizycznych, operatorów, kierowców i ok. 190 pracowników dozoru technicznego.

andrzej adamczyk, Program Budowy Dróg Krajowych, ministerstwo infrastruktury i budownictwa

Program budowy dróg pod lupą PiS. Powstaną wszystkie trasy?

Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa poinformował, że resort wciąż analizuje ewentualne zmiany w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Szef ministerstwa przypomniał, że projekt programu był konsultowany...
Zadowolenia z oddania odcinka nie kryje również członek zarządu Strabag Wojciech Trojanowski, który zaznaczył, że "dzisiaj do Niemiec i Ukrainy jest nam bliżej niż kiedykolwiek dotąd". "Wybudowanie ostatniego, tak bardzo oczekiwanego przez wszystkich odcinka, ma swój wymiar symboliczny. Dla nas, jako firmy budowlanej, to też powód do dumy - powiedział Trojanowski.

Rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA podkreśliła, że oddany fragment autostrady ma ogromne znacznie nie tylko dla rozwoju gospodarczego całego kraju, ale również dla Podkarpacia.

- Teraz autostrada pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z kilku miast, m.in. Rzeszowa, Łańcuta czy Przeworska. Trasa pozwoli też na rozdzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego, a tym samym poprawi bezpieczeństwo na drodze krajowej nr 4. Autostrada "ożywi" gospodarcze tereny przyległe do niej, co pozwoli na rozwój regionu. Podkarpacie stanie się bowiem regionem doskonale skomunikowanym z Zachodem - zaznaczyła Rarus.

lhs

Rolnicy na Zamojszczyźnie boją się importu rzepaku i zboża z Ukrainy

Na Zamojszczyźnie pojawiały się pogłoski, że spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa w Zamościu ma już zarezerwowane wagony na import rzepaku i zbóż z Ukrainy. Szczególne obawy wśród rolników wywołuje import...
W ramach oddanego w środę odcinka wybudowano m.in. 3 węzły autostradowe, 78 obiektów inżynieryjnych w tym mosty i przepusty z przejściami dla zwierząt.

W sumie podkarpacki odcinek A4 ma długość 166,8 km, na których zlokalizowanych jest 13 węzłów autostradowych. W regionie wzdłuż tej trasy są cztery Obwody Utrzymania Autostrady (OUA) oraz 8 par Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP).

Autostrada A4 jest częścią trasy biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca, przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej.

Łączna długość autostrady A4 w Polsce wynosi ponad 670 km. Pierwotnie autostrada miała być gotowa w czerwcu 2012 r.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu