Produkty superfood wciąż niszą na rynku

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Newseria Biznes, (em) | redakcja@agropolska.pl
08-05-2019,14:30 Aktualizacja: 09-05-2019,8:05
A A A

Produkty typu superfood są coraz bardziej widoczne na półkach polskich sklepów, ale wciąż stanowią rynkową niszę. Eksperci przekonują, że ich sprzedaż można zwiększać dzięki edukacji konsumentów i niższym cenom.

- Superfoody na świecie rozwijają się w tempie około 20 proc. rocznie, a ich całkowitą wartość na świecie szacuje się na 250 mld dol. Jest to gigantyczny rynek, który bardzo szybko rośnie - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Czerwiński, prezes zarządu Purella Superfoods.

żywność ekologiczna, biożywność, żywność bez pestycydów, Karol Krajewski, ministerstwo rolnictwa

Rynek żywności ekologicznej w kryzysie. Resort chce to zmienić

Powierzchnia upraw ekologicznych w kraju systematycznie spada, a rynek jest w kryzysie. Sprzedaż biożywności jest wprawdzie na wysokim poziomie, ale ma w tym udział większy import. Ministerstwo rolnictwa chce wspierać ten segment produkcji rolnej....

W Polsce sytuacja nie jest już jednak tak dobra jak u zachodnich sąsiadów.

- Rynek superfoodów w Polsce jest trochę taki jak rynek smoothies w Wielkiej Brytanii. Ludzie, którzy zajmują się zdrowym żywieniem, kochają smoothie, natomiast ten segment w Wielkiej Brytanii się rozwijał, ale nigdy się nie rozwinął. Jako producenci superfoodów w Polsce zrobiliśmy bardzo wiele, żeby się rozwinęły, natomiast nigdy nie przemyśleliśmy, jakie mają ograniczenia w rozwoju - mówi znawca rynku.

Z przeprowadzonych w ubiegłym roku badań firmy wynika, że podstawową barierą jest wysoka cena produktów.

Tym bardziej że konsumenci nie do końca znają ich właściwości i prozdrowotne zalety.

- Polacy jeszcze boją się półek zdrowej żywności, nie chcą tam wchodzić, ponieważ tam jest albo bardzo drogo, albo nie wiedzą, co tam jest ­ - wyjaśnia prezes Purella Superfoods.

[WIDEO] Mówi Michał Czerwiński, prezes Purella Superfoods


uprawy ekologiczne, żywność ekologiczna, bioprodukty, rolnictwo ekologioczne

Rolnictwo ekologiczne to w Polsce wciąż ciężki biznes

Branża ekologiczna w Polsce rozwija się dynamicznie. Biożywność można już nawet znaleźć w osiedlowych sklepach i na targowiskach. Czy to łatwy i intratny biznes, czy może trudna walka o przetrwanie? Wiedza oraz świadomość konsumentów rośnie...

Tłumaczy, że choć konsumenci oswoili się już z jagodami goji lub acai czy nasionami chia, to wciąż mają problem z zastosowaniem baobabu, camu camu czy moringi, a już na pewno nie kupią na próbę produktu w dużym opakowaniu, którego cena sięga kilkudziesięciu złotych.

- One rzeczywiście są kierowane do bardzo wyedukowanych klientów, których tak naprawdę w Polsce jest mało - podkreśla Czerwiński. Dodaje jednak, że na krajowym rynku jest potencjał do sprzedaży takich produktów, ale pod pewnymi warunkami.

- Polacy są otwarci na nowości, jeżeli dobrze ich przeprowadzi przez nie. Polska jest jednym z największych w Europie rynków suplementów diety - mniej istotne jest, co to jest za produkt, ale bardzo istotne jest, jaką ma funkcję. Więc jeżeli superfoods będą dobrze komunikowane i podane, to zdecydowanie możemy powiedzieć, że Polacy są otwarci na tego typu nowości - mówi ekspert.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu