Wiceminister gospodarki rusza na podbój Wietnamu, Indonezji i Malezji

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
11-04-2015,20:35 Aktualizacja: 11-04-2015,20:55
A A A

Prawie dwa tygodnie będzie trwała misja biznesowa, z którą do Azji udaje się podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Grażyna Henclewska. Na miejscu ma przekonywać m.in. do kupowiania polskiej żywności.

Henclewska przewodniczy misji biznesowej do Wietnamu, Indonezji i Malezji, która odbędzie się w dniach 12-23 kwietnia.

W ramach azjatyckiej wizyty przewidziano konferencje, udział w targach, spotkania B2B, spotkania matchmakingowe, rozmowy z przedstawicielami rządów oraz lokalnymi przedsiębiorcami.

Wiceminister towarzyszą polskie firmy z branży: spożywczej (m.in. mleczarstwo, cukiernictwo), kosmetycznej (m.in. perfumiarstwo) oraz górniczej i maszyn rolniczych - podaje biuro prasowe resortu gospodarki.

Polska delegacja pojawi się w Hanoi, Dżakarcie i Kuala Lumpur, gdzie będą prowadzone rozmowy. Kraje, do których udaje się polska delegacja nie są przypadkowe. Z analizy MG wynika, że to jedne z najbardziej obiecujących rynków w tej części świata.

Jak dziś wyglądają relacje Polski z Indonezją? Obroty handlowe systematycznie rosną. W 2014 r. wyniosły prawie 940 mln dolarów. Sprzedajemy tam głównie produkty przemysłu chemicznego, maszyny i urządzenia do rejestracji i odbioru dźwięku, produkty pochodzenia zwierzęcego, wyroby z metali nieszlachetnych czy tworzywa sztuczne.

Główne towary eksportowane do Wietnamu w 2014 r. to produkty pochodzenia zwierzęcego, gotowe artykuły spożywcze, urządzenia mechaniczne i elektryczne, produkty chemiczne oraz wyroby nieszlachetne. Obroty handlowe przekroczyły 1,4 mld dolarów.

W przypadku Malezji realna wielkość polskiego eksportu jest znacznie większa niż wykazują to statystyki. Spowodowane jest to przede wszystkim sprzedażami: pod obcą marką handlową towarów, produkowanych w Polsce, pośrednimi (odnotowanymi w statystyce kraju sprzedaży, a nie pochodzenia towaru) oraz w ramach obrotu wewnątrz korporacyjnego (polskie towary są często eksportowane do Malezji za pośrednictwem lub w ramach firm/koncernów międzynarodowych). Ponadto ciągle znaczna część wymiany towarowej dokonywana jest za pośrednictwem państw trzecich, głównie Singapuru.

Główne towary eksportowane z Polski do Malezji w 2014 roku to wyroby z metali nieszlachetnych, urządzenia mechaniczne i elektryczne, aparaty optyczne, tworzywa sztuczne i wyroby z kauczuku oraz produkty pochodzenia zwierzęcego. Obroty handlowe przekroczyły 1,1 mld dolarów.

Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu