Dopłaty nie wpływają? ARiMR ostrzega - to może być przyczyna braku wypłaty
Zdarzają się sytuacje, w których dopłaty wypłacane rolnikom na wskazane konta bankowe wracają do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Dlatego warto się upewnić, że posiada ona twój aktualny numer rachunku bankowego.
Agencja od 16 października realizuje wypłaty zaliczek na dopłaty bezpośrednie i obszarowe. Rolnicy otrzymują środki wyłącznie na konta bankowe lub rachunki prowadzone w spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, które zostały przez nich wskazane w zgłoszeniu do ewidencji producentów.
Uwaga! Oszuści podszywają się pod ARiMR, korzystają z okresu wzmożonych kontroli
„Zdarzają się jednak sytuacje, w których pieniądze przekazywane rolnikom na ich konta bankowe wracają do ARiMR, ponieważ rachunek został zamknięty przez rolnika, a Agencja nie otrzymała o tym informacji. Dlatego istotne jest, aby sprawdzić, czy ARiMR posiada nasze aktualne dane. W przypadku gdy numery rachunków są nieaktualne lub gdy ich posiadaczem czy współposiadaczem nie jest beneficjent, realizacja płatności nie będzie możliwa” – brzmi komunikat.
Jak w nim podkreślono, wszelkie zmiany można zgłosić we właściwym miejscowo biurze powiatowym ARiMR.
Do 24 października - jak podała Agencja - wypłaciła ona blisko 4,5 mld zł z tytułu zaliczek. Na poczet dopłat bezpośrednich i przejściowego wsparcia krajowego rolnicy z wyprzedzeniem otrzymują 70 proc. dopłat, a w przypadku płatności obszarowych zaliczki wynoszą 85 proc. Zaliczki, zgodnie z obowiązującymi przepisami, mogą być wypłacane do końca listopada, a od początku grudnia rozpoczyna się realizację płatności końcowych.
Źródło: ARiMR
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś