Pomidory dobre z natury za 3 mln euro

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (bea), SPPiOPO | redakcja@agropolska.pl
05-06-2015,15:05 Aktualizacja: 05-06-2015,15:29
A A A

Polski program promocyjny „Pomidory dobre z natury” przeszedł pozytywną weryfikację na szczeblu krajowym i został przekazany do oceny do Komisji Europejskiej. W przypadku wydania przez KE pozytywnej decyzji, początek akcji zaplanowano na luty 2016 r.

Budżet przedsięwzięcia wynosi ponad 3 mln euro, a za realizację odpowiedzialne będzie konsorcjum firm NuOrder i VMG, wyłonione w drodze przetargu. Program popularyzujący spożycie pomidorów ma charakter informacyjno-promocyjny, a promocja odbędzie się w mediach: za pośrednictwem internetu, prasy, jak i telewizji.

Większość działań będzie realizowana na rynku polskim, na który przeznaczono 80% budżetu kampanii. Głównym celem projektu jest wzrost świadomości zdrowotnych właściwości pomidorów i ich wartości odżywczej, a także zwiększenie ich spożycia na rynku polskim i niemieckim wraz promocją zdrowej diety.

W zależności od potrzeb, czyli jak wybrać odpowiedni tunel foliowy?

Tunele foliowe są niezbędne dla przedsiębiorców, którzy chcą podnieść jakość i ilość swoich plonów. Doskonale sprawdzają się także wśród sympatyków przydomowej uprawy. Dzięki nim możemy cieszyć się smakiem...

W projekt zostaną zaangażowani eksperci do spraw żywienia, którzy uświadomią konsumentom liczne walory pomidorów. Kampania przybliży konsumentom wszystkie zalety zdrowotne i smakowe codziennego spożywania pomidorów, zaprezentuje pomidory jako element zbilansowanej diety oraz składnik bazowy smacznej kuchni, ponadto przedstawi zakres oferty tych warzyw oraz informacje na temat jakości i bezpieczeństwa pomidorów pochodzących z UE.

Polska jest piątym producentem pomidorów w Europie, a według SPPiOPO prawie 80% produkcji trafia na polski rynek, pozostałe 20% stanowi eksport. Głównymi odbiorcami polskich pomidorów były dotychczas: Rosja, Ukraina, Białoruś, Czechy, Niemcy i Wielka Brytania. Spośród tych sześciu krajów 50% eksportu do momentu wprowadzenia embargo przypadało na Rosję.

Finansowanie projektu jest przewidziane z budżetu Unii Europejskiej, Polski oraz Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami.


 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu