Polskie jabłka są cenione przez konsumentów na całym świecie

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
28-09-2021,11:05 Aktualizacja: 28-09-2021,11:10
A A A

Jabłka to jedne z najpopularniejszych owoców na świecie. 28 września obchodzimy Światowy Dzień Jabłka. Przy tej okazji warto przypomnieć, że Polska jest największym producentem tych owoców w Europie.

Według szacunków GUS w 2020 roku w kraju zebrano około 3,4 mln ton jabłek, które są doceniane przez konsumentów na całym świecie ze względu na unikatowy smak. Jaki jest ich sekret?

Grzegorz Puda, sadownictwo, klęski żywiołowe, lubelszczyzna

Wsparcie szybko powinno trafić do sadowników

Grzegorz Puda, minister rolnictwa odwiedził sadowników na Lubelszczyźnie. Podkreślił, że wsparcie finansowe powinno jak najszybciej trafić do poszkodowanych w nawałnicach. Szef resortu ocenił, że sytuacja sadowników jest bardzo...

Na efekt końcowy uprawy, czyli wspomniany smak, wygląd i strukturę owocu ma wpływ bardzo wiele, pozornie nieistotnych czynników. Zdaniem rodzimych sadowników, kluczem do sukcesu jest klimat.

Występujące w Polsce różnice temperatur między ciepłymi dniami i chłodnymi nocami sprawiają, że nasze owoce uzyskują unikalny smak. Jabłka, to nasz prawdziwy hit eksportowy i jeden z symboli rolnictwa za granicą.

Warto więc doceniać je przez cały rok. Bardzo ważne jest, aby konsumenci poszerzali wiedzę o krajowych owocach, których najwyższa jakość, smak i niezastąpione wartości odżywcze sprawiają, że ich producenci należą do absolutnej światowej czołówki. Dietetycy od lat przekonują do ich codziennego spożywania, ze względu na wyjątkowe walory odżywcze.

Krajowe jabłka uzyskały wsparcie promocyjne w ramach kampanii CuTE: Kultywowanie smaku Europy prowadzonej w latach 2019-2021 przez FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL) - Europejskie Stowarzyszenie Handlu Owocami i Warzywami. Na celu ma zmotywowanie Europejczyków do zmiany nawyków konsumpcyjnych i prowadzenia bardziej zdrowego stylu życia.

Polskie jabłka są jednym z głównych promowanych w kampanii produktów. Partnerem projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej jest Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW).
 

  • Krok po kroku w zakresie doboru odmian, nawożenia i ochrony. Zamów prenumeratę miesięcznika "Nowoczesna Uprawa" już teraz
Poleć
Udostępnij
Skomentuj