Claas Axion 960 kontra John Deere 8400R

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Krzysztof Płocki | krzysztof.plocki@rpt.pl
12-06-2019,7:35 Aktualizacja: 11-06-2019,21:59
A A A
Claas Polska przedstawił wyniki rywalizacji pomiędzy ciągnikami z silnikami 6-cylindrowymi o mocach maksymalnych ponad 400 KM. Były to flagowe traktory marek Claas i John Deere.
 
- Naszym celem było rzetelne porównanie pod kątem zużycia paliwa i wydajności ciągnika Claas Axion 960 z jego najbardziej zbliżonym parametrami technicznymi odpowiednikiem w marce John Deere, którym jest model 8400R. Traktory te na zmianę uprawiały glebę agregatem biernym  Lemken Karat 9KA o szerokości roboczej 6 m. W celu zapewnienia rzeczywistych i zgodnych ze stanem faktycznym wyników, wszystkie dokonywane czynności były obserwowane i uzgadniane z audytorem TÜV Nord Polska – informuje dr inż. Barbara Raba, Product Manager ds. ciągników w Claas Polska.
 
W szranki stanęły ciągniki wyprodukowane w 2018 r. - Claas Axion 960 będący własnością Claas Polska i John Deere 8400R będący własnością rolnika. Pierwszy miał na liczniku 539, a drugi 236 godzin pracy. Według danych katalogowych w zakresie mocy maksymalnej (bez power boosta określanego przez markę John Deere skrótem IPM), ciągnik marki Claas jest silniejszy o 13 KM. Dotyczy to również maksymalnego momentu obrotowego, który jest wyższy o 54 Nm i uzyskiwany przy obrotach silnika niższych o 200/min.
 
John Deere T670 vs Claas Lexion 670

Rywalizacja kombajnów John Deere i Claas w łanie pszenicy

John Deere poinformował branżowe media o rywalizacji pomiędzy kombajnami zbożowymi, która odbyła się w ubiegłym sezonie. Pomysł sprawdzenia możliwości podobnych kombajnów zrodził się u jednego z rolników - Dominika Kamińskiego...
 
W czasie prac polowych ciągniki pracowały na automatycznych ustawieniach skrzyń biegów. W traktorze Claas była to przekładnia bezstopniowa, a w John Deere mechaniczna e23 z możliwością pełnego sterowania elektronicznego. Amerykański producent podkreśla, że jest to skrzynia biegów o wysokiej sprawności – generująca mało strat, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
 
Test polowy został przeprowadzony 25 kwietnia 2019 r. - Pierwszymi czynnościami, które dokonano była kontrola stanu technicznego maszyn oraz obsługa codzienna. Sprawdzono również elementy, które miały istotny wpływ na wyniki testów: masa oraz balastowanie, ciśnienie w ogumieniu, kontrola ustawienia GPS, ustawienie cięgieł, stan filtrów oraz oczyszczono wszystkie chłodnice sprężonym powietrzem. Te czynności zostały wykonane podwójnie, dzień przed oraz w dniu samego testu. W dniu poprzedzającym dokonano również pomiaru powierzchni styku wszystkich opony z podłożem. Dla ciągnika Claas parametr ten był większy o 695,53 centymetrów kwadratowych. Różnica ta wynikała głównie z powodu szerszych opon przednich Axiona 960 – mówi Grzegorz Narwojsz, audytor TÜV Nord Polska.
 
W celu zminimalizowania wpływu różnorodności gleby na wyniki, przejazdy odbywały się w co drugiej ścieżce wyznaczonej przez firmowe systemy automatycznej jazdy równoległej.
 
Test został przeprowadzony na dwóch kilkuhektarowych polach. Na pierwszym ustawiono głębokość roboczą 6-metrowego agregatu Lemken Karat na 27, a na drugim na 35 cm.
 
Test spalania wykazał zależność od obciążenia silników. Podczas pracy na polu numer 1 ciągniki były obciążone średnio w 60-70%. Natomiast na polu numer 2 ich obciążenie wynosiło 100%. W pierwszym przypadku spalanie ON w l/ha miał niższe... - cały artykuł w RPT 7/8 2019. ZAPRENUMERUJ (płatność elektroniczna)
 
 
Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie RPT
4/2024

Polska premiera siewnika Amazone Precea TCC 9000

Tendencje na światowym rynku techniki rolniczej

Jak powstał agregat do pasowej uprawy konopi?

John Deere współpracuje ze SpaceX

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu