Wartość sprzedaży drobiu nie idzie w parze z wielkością eksportu

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: Bank BGŻ BNP Paribas, (em) | redakcja@agropolska.pl
23-06-2017,12:50 Aktualizacja: 23-06-2017,13:31
A A A

Od stycznia do marca Polska wyeksportowała 252,67 tys. ton nieprzetworzonego mięsa i podrobów drobiowych. To o 10 proc. więcej niż przed rokiem, kiedy sprzedaliśmy 229,73 tys. ton - wynika z danych resortu rolnictwa.

Na wywozie towarów z tego sektora zarobiliśmy 1827 mln zł wobec 1777 mln zł w poprzednim roku. To zatem tylko o 3 proc. więcej w skali 12 miesięcy. W pierwszej trójce odbiorców - podobnie jak rok wcześniej - znalazły się Niemcy, Wielka Brytania i Francja - informują analitycy Banku BGŻ BNP Paribas.  

drób, wieprzowina, produkcja drobiu, produkcja wieprzowiny, trzoda chlewna, świnie, mięso

Wyprodukowano więcej drobiu niż wieprzowiny. Tego jeszcze nie było

Eksperci Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) prognozują, że w bieżącym roku na świecie zostanie wyprodukowanych 114,7 mln ton wieprzowiny. To o niespełna 1 proc. mniej od wyniku sprzed roku. Wytwórczość...

Do tych trzech krajów trafiła blisko jedna trzecia wolumenu eksportowanego mięsa drobiowego. Choć nasi zachodni sąsiedzi są liderem w gronie importerów, to w pierwszych trzech miesiącach br. wysyłki w tym kierunku poleciały w dół - wartościowo i ilościowo. Na tamtejszy rynek wywieziono bowiem 36,6 tys. ton mięsa o wartości 367,64 mln zł, czyli odpowiednio o 2 i 9 proc. mniej.

Drugim odbiorcom drobiu z Polski była Wielka Brytania, do której wysłano 22,4 tys. ton, czyli o 12 proc. więcej. Wartość wysyłek poszła jednak w górę tylko o 4 proc. z 232,74 do 242,34 mln zł.

Z kolei w przypadku Francji odnotowano spore wzrosty. Eksport wyniósł 20,9 tys. ton i wzrósł o 18 proc. do 197,33 mln ton, zaś zysk zwiększył się o 14 proc.

Kolejne miejsca na liście importerów naszego drobiu zajmują Holandia, Czechy i Słowacja.

Eksperci zauważają, że od stycznia do marca znacznie poszła w górę sprzedaż do Hongkongu, który zajął ósmą pozycję w gronie odbiorców. Na ten azjatycki rynek trafiło 10,17 tys. ton wobec 6,74 tys. ton w poprzednim roku. Wartość sprzedaży wzrosła aż o 75 proc. do 63,95 mln zł.
 

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 4/2021

Hoduj z głową świnie:

-Zastosowanie fotowoltaiki w chlewni

-Jak zabezpieczyć chlewnię przed ASF?

-Inteligentne rozwiązania w nowoczesnej tuczarni

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 4/2021

Hoduj z głową bydło:

-Mleko będzie drożeć?

-Energia z mleka i słońca

-Dobry GPS z żyta, czyli jaki?

-Kiszonki w żywieniu cieląt

-Jak zadbać o rozród krów?

PRENUMERATA