Komputery odchodzą do lamusa? Stawiamy na smartfony i tablety

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
15-12-2015,13:45 Aktualizacja: 15-12-2015,14:09
A A A

Popularność urządzeń mobilnych i małe zainteresowanie Windows 10 odbija się na malejącej sprzedaży komputerów PC w krajach rozwiniętych. W ostatnim kwartale roku rynki wschodzące będą odpowiadać za większość sprzedaży tanich laptopów i komputerów biurkowych.

International Data Corporation prognozuje dalsze spadki sprzedaży komputerów osobistych, które do końca roku sięgną 10 proc. Na rynek trafi 276 mln sztuk PC, z czego aż 146 mln zostanie sprzedanych w krajach rozwijających się, gdzie popularnością cieszyć będą się zwłaszcza komputery biurkowe (71 mln).

Notebooki zanotują większą sprzedaż jedynie w Europie Zachodniej, USA, Kanadzie i Japonii. Laptopy stanowią także większość sprzedawanych dziś komputerów osobistych - 59 wobec 41 proc.

Drony i komputery. Tak wygląda nowoczesne rolnictwo

W Rolniczym Zakładzie Doświadczalnym SGGW Wilanów-Obory koło Warszawy 26 września odbył się pokaz sprzętu do rolnictwa precyzyjnego. Prowadził go dr Stanisław Samborski z Katedry Agronomii Wydziału Rolnictwa i Biologii SGGW....


Wśród przyczyn słabych wyników sprzedaży komputerów osobistych analitycy IDC wymieniają m.in. umocnienie się dolara, duże zapasy magazynowe i mniejsze od prognozowanego zainteresowanie systemem Windows 10, a także dłuższy cykl życia produktów. Konsumenci skłonni są częściej wymieniać urządzenia mobilne (smartfony, tablety, inteligentne zegarki) niż komputery biurkowe czy laptopy.

- Pomimo ogromnego zainteresowania urządzeniami mobilnymi, niewielu konsumentów jest w stanie całkowicie zrezygnować z komputera osobistego. Konieczność zakupu wielu gadżetów elektronicznych, wymusza jednak na klientach priorytetyzację wydatków, co odbija się na wydłużeniu cyklu użytkowania tradycyjnych komputerów - wyjaśnia Loren Loverde, analityk International Data Corporation.

Na trudne położenie tradycyjnych komputerów i notebooków wpływają także innowacje technologiczne i pojawienie się nowych typów urządzeń - tabletów z odłączaną klawiaturą, komputerów biurkowych połączonych z monitorem, czy bardzo cienkich i lekkich laptopów.

Wszystkie te produkty, pomimo wyższej ceny, cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów, co negatywnie odbija się na wynikach sprzedaży tańszych, klasycznych komputerów biurkowych i laptopów. Trend ten widoczny jest zwłaszcza na rynkach rozwiniętych (USA, Europa Zachodnia, Kanada, Japonia).

IDC zwraca uwagę, że do zauważalnego zwiększenia się sprzedaży PC przyczynią się w 2016 i 2017 r. masowe wymiany sprzętu w sektorze biznesowym, administracji i edukacji.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu