Rynek żywności ekologicznej może wzrosnąć do miliarda złotych

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Newseria Biznes, (em) | redakcja@agropolska.pl
08-10-2015,10:50 Aktualizacja: 08-10-2015,11:37
A A A

O ponad 30 procent rocznie rośnie rynek produktów ekologicznych. Na koniec bieżącego roku jego wartość może sięgnąć nawet miliarda złotych.

- Przyrost obrotów w naszej sieci na produktach bio to około 30 proc. rocznie. Nie możemy pozostać obojętni na te liczby i rosnące zapotrzebowanie wśród konsumentów i poszerzyliśmy asortyment do 150 produktów - tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Waligórski, prezes dyrekcji handlowej Intermarche. Dodaje, że towary bio to nie tylko żywność, lecz także kosmetyki i chemia.

ekologiczne_staze

Rolnictwo ekologiczne. Bezpłatne staże zagraniczne

Poszukujesz nowych pomysłów na prowadzenie swojego gospodarstwa? Od niedawna prowadzisz ekologiczną działalność rolniczą? A może poważnie myślisz o założeniu własnego gospodarstwa ekologicznego? Wyjedź na zagraniczny staż. Fundacja...

Szacuje się, że polski rynek produktów ekologicznych wart jest około 600-650 mln zł i rośnie około 20-30 proc. rocznie. Pod koniec 2015 roku jego wartość może sięgnąć nawet miliarda zł. Mimo to sprzedaż żywności ekologicznej wynosi zaledwie 0,3 proc. całego rynku spożywczego.

Waligórski zaznacza, że wszystkie produkty bio sprzedawane w Intermarche posiadają certyfikaty Unii Europejskiej. Do oferty marki własnej w tym roku sieć dołączyła takie produkty, jak nasiona konopi czy spirulina (należąca do grupy sinic, które są bogate w białko).

- Współpracujemy głównie z polskimi wytwórcami. Gros tych produktów pochodzi z naszego kraju, chociaż wykorzystujemy też francuskich partnerów oraz nasze fabryki Muszkieterów we Francji - wyjaśnia przedstawiciel Intermarche.

Rosnące zainteresowanie klientów i sieci przekłada się także na wzrost liczby ekologicznych gospodarstw i pod tym względem zajmujemy siódme miejsce w Europie.

Rozszerzanie asortymentu produktów ekologicznych to tylko jeden z kilku elementów zmiany konceptu funkcjonowania sieci. Intermarche stawia w swojej ofercie przede wszystkim na świeże produkty: własne wędzarnie, piekarnie, a także cukiernie i stoiska z warzywami i owocami.

W ostatnim czasie sieć supermarketów Intermarche wprowadziła także usługę Drive, czyli możliwość zamówienia zakupów przez internet i odebrania ich w sklepie. W ofercie online dostępnych jest obecnie blisko 7,5 tys. produktów i ich liczba sukcesywnie rośnie.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu