Polacy szukają promocji na mięso. To podstawa jadłospisu

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Longina Grzegórska-Szpyt PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
14-09-2022,12:20 Aktualizacja: 14-09-2022,12:27
A A A

Ponad 33 proc. Polaków szuka w dyskontach promocji na mięso, 29 proc. poluje na tańszy olej, masło i margarynę, a cukru czy mąki w promocyjnych stawkach poszukuje 27 proc. pytanych.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez platformę analityczno-badawczą UCE Research i Proxi.cloud, do raportu "Inflacja 2022. Gdzie są najlepsze promocje? I na czym Polacy oszczędzają w dyskontach?", wśród towarów najczęściej poszukiwanych przez Polaków w promocjach znalazło się mięso - 33,1 proc. wskazań.

mięso drobiowe, KRD-IG, drób, dobrydrob.pl, kontrola żywności,  konsumenci, spożywanie mięsa, przemysł mięsny

Polskie mięso drobiowe jest bezpieczne i zdrowe

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza podkreśla, że polskie mięso drobiowe jest bezpieczne i zdrowe. Apeluje do konsumentów o to, aby nie ulegali oni manipulacjom stosowanym przez organizacje, którym zależy na zniechęceniu ich...

Nieco częściej obniżek na mięso szukają głównie osoby w wieku 56-80 lat (35,9 wskazań), przeważnie mieszkańcy miejscowości liczących od 5 tys. do 19 tys. ludności (40,7 proc.), z wykształceniem zasadniczym zawodowym (36,4 proc.). Pod względem dochodów najczęściej poszukiwanie promocji na mięso deklarowały osoby zarabiające netto 7000-8999 zł (41,1 proc.).

Według Pawła Kołodzieja, analityka UCE Research dla wielu Polaków mięso to kluczowa kategoria spożywcza, bez której nie wyobrażają sobie jadłospisu. - Z co miesięcznego "Indeksu cen w sklepach detalicznych" wynika, że od długiego czasu jest to jedna z najbardziej drożejących kategorii, nie tylko wśród żywności - zaznaczył.

Z raportu wynika, że w ścisłej czołówce najczęściej poszukiwanych kategorii produktów w promocjach znajdują się tłuszcze (olej, masło, margaryna) - 28,9 proc. 27 proc. pytanych wskazało na produkty sypkie (cukier, mąka, ryż, makron, sól). Niewiele mniej (25,5 proc.) miała kategoria nabiał (mleko, śmietany, kefiry, sery) oraz na wędliny (24,7 proc. wskazań).

Tuż za pierwszą piątką spożywczą znalazła się chemia gospodarcza, w tym proszki do prania, płyny do mycia i pasty do zębów, których 23 proc. respondentów szuka w dyskontach w promocji.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Proxi.cloud na reprezentatywnej próbie 1034 dorosłych Polaków w wieku 18-80 lat, którzy robią regularne zakupy w dyskontach spożywczych.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu