Zamiast chleba, coraz częściej wybieramy chrupkie pieczywo

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
18-09-2017,9:10 Aktualizacja: 18-09-2017,9:18
A A A

Jeszcze kilkanaście lat temu przeciętny Polak zjadał ponad sto kilogramów chleba, bułek i ciastek rocznie. Obecnie kupuje już tylko niespełna 45 kilogramów pieczywa.

Coraz gorsze wyniki sprzedaży to efekt zmiany nawyków żywieniowych i konkurencji w postaci pieczywa chrupkiego, którego producenci prześcigąją się w oferowaniu coraz to nowszych produktów.

Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie od sierpnia 2016 do lipca 2017, w stosunku do analogicznego okresu lat poprzednich, wydatki gospodarstw domowych na kategorię pieczywa chrupkiego zwiększyły się o 7,4 proc. W ujęciu ilościowym zakupy kategorii wzrosły o 5,3 proc.

Kampania edukacyjna Chleb dobry, Fundacja Chleb to zdrowie, Grzegorz Łapanowski

Jedzenie chleba wyjdzie nam na zdrowie. Eksperci nie mają wątpliwości

Ruszyła kampania edukacyjna "Chleb dobry". Jej ambasadorem jest Grzegorz Łapanowski, który przekonuje, że chleb jest nie tylko zdrowy, ale należy także do grupy żywności najmniej przetworzonej. Kampania edukacyjna "Chleb...
Analizowana kategoria pieczywa chrupkiego obejmuje pieczywo chrupkie typu wasa, wafle i snacki (mini wafle) ryżowe i kukurydziane, macę naturalną i smakową oraz naturalne i smakowe sucharki.

- Pozytywny trend na rynku pieczywa chrupkiego wynika z rosnącej świadomości Polaków i dbałości o zdrową i mniej kaloryczną dietę, w której pieczywo jest jednym z produktów, których konsumpcję próbujemy świadomie ograniczać - komentuje Magdalena Pac-Pomarnacka, analityk GfK.

Prognozy dla kategorii pieczywa chrupkiego są bardzo pozytywne. Dwa segmenty napędzające trend dla całej kategorii to wafle ryżowe i kukurydziane, kupowane przez 54 proc. polskich gospodarstw domowych. W ujęciu ilościowym ich udział w całej kategorii wynosi 58 proc.

Drugim segmentem jest pieczywo chrupkie typu wasa, kupowane przez 29 proc. polskich gospodarstw i stanowiące 27 proc. wolumenu kategorii. W okresie ostatnich 12 miesięcy obydwa segmenty zyskały nowych nabywców oraz odnotowały wzrosty w ujęciu ilościowym i wartościowym w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

ijhars_kontrole

Raport IJHAR-S: Chleb zwykły – taka nazwa nie wystarczy

Przedstawiciele Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych wykryli nieprawidłowości podczas kontroli przeprowadzonych w II kwartale br. Dotyczą one m.in. stosowania określenia „bez konserwantów”, podczas gdy...
Według danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK, 66 proc. konsumentów kupuje pieczywo chrupkie przynajmniej raz w roku. W analizowanym okresie ostatnich 12 miesięcy przeciętny nabywca sięgał po produkty z tej kategorii około 7 razy, a podczas pojedynczego aktu zakupowego sięgnął po 200 g tego produktu.

W skali roku przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło blisko 1,3 kg pieczywa chrupkiego, wydając na nie średnio około 30 zł.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, niemal 40 proc. całkowitej ilości pieczywa chrupkiego zostało zakupione w dyskontach. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego kanał ten znacząco zwiększył swoje udziały.

- Bardzo dobrze radziła sobie Biedronka. Sieć nie tylko przyciągnęła nowych nabywców kategorii, ale również zwiększyła intensywność zakupów oraz wydatki na kategorię - tłumaczy Magdalena Pac-Pomarnacka.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu