Sezon grillowy stymuluje sprzedaż mięsa

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
11-05-2016,8:10 Aktualizacja: 11-05-2016,8:12
A A A

Marzec jest tradycyjnie miesiącem, w którym w ofercie wielu sklepów pojawia się oferta sezonowa grilli i akcesoriów do grillowania, a od kwietnia systematycznie rośnie intensywność zakupów tych produktów.

Najwięcej grilli i akcesoriów kupujemy w maju, sezon zaś kończymy w sierpniu. Porównując dane na temat zakupów w dwóch ostatnich latach obserwowany jest kilkunastoprocentowy wzrost liczby zakupionych urządzeń. Podobny trend występuje w zakresie akcesoriów.

ceny, tuczniki, trzoda chlewna, skup żywca

Sezon grillowy rozpoczęty. Ceny tuczników wyższe o 2 grosze

Jak informuje KZP-PTCH ostatni długi weekend przyniósł rozpoczęcie sezonu grillowego w naszym kraju. Stoiska mięsne w dużych sieciach handlowych oferują konsumentom gotowe zestawy składające się m.in. z boczków, karkówek oraz...
Z danych z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że niemal wszyscy polscy konsumenci kupują mięso i wędliny (ponad 97 proc. populacji), wydając na nie około 22 mld zł rocznie.

Największa liczba nabywców kupuje kiełbasę i kaszankę, a z mięs karkówkę i żeberka. Zwykle Polacy kupują mięso surowe, do samodzielnego przygotowania (85 proc. nabywców). Jedynie nieco ponad 10 proc. kupujących decyduje się na zakup mięsa marynowanego i/lub w przyprawach.

W okresie kwiecień-sierpień kupowany jest średnio nieco ponad 1 kg mięsa jednorazowo, co w porównaniu ze średnim zakupem w ciągu całego roku oznacza około 10 proc. wzrost.

Polscy konsumenci zdecydowanie chętniej wybierają mięso na wagę niż produkty pakowane. Jedynie 1/3 zakupów to mięso pakowane.

Polacy kupują kiełbasy tradycyjne chętnie przez cały rok, jednak w tzw. okresie grillowym kupują ich miesięcznie znacznie więcej niż średnio w roku. Jest to szczególnie widoczne w okresie czerwiec-sierpień, w którym obserwowany jest średniomiesięczny wolumen zakupów o około 20 proc. większy w stosunku do średniej rocznej.

piwo, chmiel, alkohol, produkcja piwa, rolnictwo, uprawa chmielu, uprawa jęczmienia browarnego

Rolnictwo zyskuje dzięki współpracy z branżą piwowarską

Dwa surowce, dzięki którym pracę ma ponad 40 tysięcy osób - tak w dużym skrócie można przedstawić wpływ branży piwowarskiej na sektor rolny w Polsce. Tylko dzięki uprawie chmielu oraz browarnych odmian zbóż,...
Kiełbasy stanowią około 21 proc. zakupów wędlin w ogóle i około 19 proc. w wędlinach paczkowanych. Wędliny paczkowane, podobnie jak mięso, stanowią około 1/3 w zakupach wędlin w ogóle.

W okresie maj-sierpień polscy konsumenci kupują średnio miesięcznie o około 30 proc. więcej kaszanki niż średnia miesięczna dla całego roku. Jednorazowo kupują nieco ponad 0,6 kg, czyli o około 7 proc. więcej w porównaniu ze średnim jednorazowym zakupem w ciągu roku.

Zarówno mięso, jak i wędliny, chętniej kupowane są w tradycyjnych sklepach spożywczych oraz w specjalistycznych sklepach mięsno-wędliniarskich. Ponad połowę zakupów realizowanych jest w tym kanale dystrybucji. Dość istotną rolę w zakupach mięsa odgrywają też supermarkety i stoiska z ladą tradycyjną.

Okres letni i spotkania przy grillu sprzyjają także spożyciu piwa. W tym czasie, zwłaszcza w lipcu i sierpniu, wzrasta wolumen zakupów gospodarstw domowych tego trunku o ponad 30 proc. miesięcznie w porównaniu ze średnią roczną. Co ciekawe, zakupy tradycyjnych dodatków, takich jak ketchup czy musztarda, pozostają na podobnym poziomie.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu