Puszcza Białowieska kusi zniżkami i smakołykami

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
21-06-2015,15:10 Aktualizacja: 21-06-2015,15:10
A A A
Zniżki dla turystów, specjały kuchni lokalnej od wędzonki z dzika po słoninę z czosnkiem niedźwiedzim - to atrakcje, które na weekend przygotowali organizatorzy turystyki w Puszczy Białowieskiej.  
 
Puszczańskiego jedzenia będzie można skosztować podczas odbywającego się w Białowieży (Podlaskie) Jarmarku Produktów Lokalnych. Degustacje przygotowało m.in. Stowarzyszenie Agroturystyczne Żubr. 
 
- Nie zabraknie potraw z dziczyzny, np. wędzonek z dzika, kiełbas z sarny czy z dzika. Będzie można sprawdzić jak smakuje słonina z czosnkiem niedźwiedzim, lokalny podpiwek czy lokalnie wytwarzane kozie sery - poinformował PAP Eugeniusz Kowalski, prezes Lokalnej Grupy Działania "Puszcza Białowieska". 

Podlasie chwali się na EXPO 2015 przede wszystkim produktami branży mleczarskiej

Podlasie promuje się na EXPO. To rzeka... mleka

Aktywny wypoczynek przy wykorzystaniu bogactwa przyrody, ekologiczny przemysł, zwłaszcza branża mleczarska, i wielokulturowość - tym przede wszystkim chce promować się województwo podlaskie na wystawie światowej EXPO 2015 w Mediolanie....
 
Swoje produkty pokażą też rzeźbiarze, wytwórcy przedmiotów ze słomy czy wikliny, będą występy zespołów ludowych z puszczańskich gmin.
 
Hotele, kwatery agroturystyczne, restauracje, zaoferowały turystom odwiedzającym Puszczę Białowieską w ten weekend zniżki od 10 do 35 proc. na swoje usługi. Kowalski powiedział, że to swego rodzaju test, bo LGD wspólnie ze starostwem hajnowskim kończy przygotowania do wdrożenia stałego programu lojalnościowego dla turystów, którzy będą wracać do Puszczy Białowieskiej. 
 
Wprowadzenie takiego programu zakłada, że jeśli będzie większe zapotrzebowanie na usługi turystyczne, to będą one tańsze. Mają na tym zyskać i turyści, i ci, którzy w okolicach Puszczy Białowieskiej żyją z turystyki.
 
Program powstaje za pieniądze z UE z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich z puli przeznaczonej dla Lokalnych Grup Działania. Wymyśliła go LGD Puszcza Białowieska. Cały system ma być zarządzany przez platformę internetową. 
 
W programie będzie ok. 30 usługodawców, którzy już wcześniej zgłosili się do udziału w przedsięwzięciu. To hotele, pensjonaty, wypożyczalnie sprzętu turystycznego, restauracje. Będą też w systemie gminy prowadzące ośrodki turystyczne.
 
LGD Puszcza Białowieska podkreślała już wcześniej, że nie ma precyzyjnych danych, ile osób odwiedza rocznie rejon Puszczy Białowieskiej. Zazwyczaj ok. 120 tys. osób rocznie kupuje bilety wstępu do Białowieskiego Parku Narodowego. Z obserwacji wynika jednak, że wiele osób, które już były np. w Białowieskim Parku Narodowym, po raz kolejny się tam nie wybierają.
Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu