Dodatkowy nabór do funduszy promocji mięsa końskiego oraz owczego

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
22-04-2021,8:45 Aktualizacja: 22-04-2021,9:20
A A A

Grzegorz Puda, minister rolnictwa ogłosił uzupełniający nabór na kandydatów na członków komisji zarządzających Funduszu Promocji Mięsa Końskiego i Funduszu Promocji Mięsa Owczego na kadencję 2021-2025. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 maja.

Dodatkowy nabór został ogłoszony w związku ze zgłoszeniem niewystarczającej liczby kandydatów do tych komisji.


Fundusz KOWR Ventures, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, spółka GPW Ventures ASI S.A., Szymon Giżyński

Gdzie te inwestycje w rolnictwo? Fundusz jedynie papierowy

Zapowiadany głośno w ubiegłym roku Fundusz KOWR Ventures praktycznie nie działa, a tym samym nie ma przewidzianych w jego ramach inwestycji rolnictwo. 14 lipca 2020 r. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz spółka GPW Ventures ASI S.A....

W przypadku Funduszu Promocji Mięsa Końskiego nabór dotyczy jednego miejsca dla kandydata reprezentującego zakłady prowadzące działalność w zakresie przetwórstwa mięsa oraz przedsiębiorców niebędących zakładami przetwórczymi prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju koni.

Natomiast w Funduszu Promocji Mięsa Owczego chodzi o trzy miejsca dla kandydatów reprezentujących zakłady prowadzące działalność w zakresie przetwórstwa mięsa oraz przedsiębiorców niebędących zakładami przetwórczymi prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju owiec, zgłoszonych przez ogólnokrajowe organizacje zrzeszające wymienione podmioty.

Zgłoszenia kandydatów do funduszy należy kierować do 4 maja na udostępnionym formularzu, w formie papierowej, na adres: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ul. Wspólna 30, 00-930 Warszawa.

Stowarzyszenie Samorządy dla Polski, fundusz na rozwój wsi, adam struzik, jacek karnowski

Samorządowcy chcą utworzenia funduszu na rozwój wsi

Samorządowcy skupieni w stowarzyszeniu "Samorządy dla Polski" postulują utworzenie specjalnego funduszu zasilanego z budżetu państwa, z przeznaczeniem na rozwój wsi. - Wieś polska przetrwała różne okresy - wojny, rozbiory,...

Obecnie funkcjonuje 10 funduszy, powołanych na mocy ustawy z maja 2009 r. Każdy zarządzany jest przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków (3 przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu, 5 producentów oraz 1 przedstawiciela izb rolniczych). Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata.

Obecna kadencja komisji upływa 31 maja z wyjątkiem Funduszu Promocji Roślin Oleistych.

Do zadań komisji należy m.in. opracowywanie planu finansowego funduszu i opracowywanie strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji. To one podejmują decyzje, czy np. promować branże na targach, w kampanii, poprzez pokazy kulinarne, wydawnictwa czy w formie szkolenia producentów rolnych.

Wysokość środków, jakimi dysponują poszczególne fundusze zależy od wielkości sprzedaży produktów rolnych. Największymi pieniędzmi na promocję dysponują fundusz promocji mleka, mięsa wieprzowego oraz drobiowego.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu