Nie żałują pieniędzy na promocję jabłek

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Zbigniew Kopeć PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
05-02-2019,14:40 Aktualizacja: 05-02-2019,14:46
A A A

Blisko 600 tys. zł ma kosztować promocja jabłek z Lubelszczyzny, która będzie finansowana przede wszystkim z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

- Promocja ma pokazać w kraju lubelskie jabłka, jako owoce najwyższej jakości pochodzące z ekologicznego regionu - podkreślił na konferencji prasowej Jarosław Stawiarski, marszałek województwa lubelskiego.

jabłka, eksport jabłek, popyt na jabłka, rynek owoców, chiny-ue

W Chinach jest duży popyt na jabłka. Możemy na tym skorzystać

We wrześniu z UE do Chin wyeksportowano 800 ton jabłek - wynika z danych Eurostatu. To ponad 9-krotnie więcej niż rok wcześniej i jednocześnie 45 proc. łącznego eksportu w 2017 r. Za całość dostaw odpowiadała Francja, która jest jednym z...

- Lubelskie jabłka smakują doskonale, mogą być swoistą marką województwa. Rolnictwo jest dominująca sferą działalności w regionie, może być jego atutem w rozwoju. Współpraca z dużymi sieciami handlowymi spowodować może, że rozpoznawalność jabłka lubelskiego będzie zdecydowanie większa w kraju, będziemy mogli stać się krajową marką - dodał.

Jabłka z Lubelszczyzny pojawią się na specjalnie oznakowanych stoiskach w blisko 500 sklepach sieci Stokrotka w kraju oraz dwu supermarketach Leclerc w Lublinie. Będą oznakowane logo "Jabłko lubelskie" - w sklepach będą plakaty, a na zewnątrz bilbordy reklamowe. Rozdawane mają być ulotki klientom, będzie też kampania w internecie.

Organizatorzy kampanii liczą, że jej powodzenie spowoduje większe zainteresowanie dużych sieci handlowych jabłkami z Lubelszczyzny.

Partnerem dla sieci, który będzie negocjował warunki wspólne dla wszystkich dostawców, ma być spółka LubApple. Jej udziałowcami jest kilka grup producenckich sadowników z regionu.

sadownictwo, skup jabłek, ceny jabłek, przetwórstwo owoców, produkcja jabłek

Produkcja jabłek poszła w górę niemal o połowę. Polska unijnym liderem

W bieżącym roku w Unii Europejskiej łącznie wyprodukowano 13,11 mln t jabłek. To o 41,7 proc. więcej niż przed rokiem i 15,2 proc. powyżej 5-letniej średniej. Dane, na które powołują się analitycy Banku BGŻ BNP Paribas podano po posiedzeniu...

- LubApple pośredniczyła dotychczas w eksporcie lubelskich jabłek za granicę, teraz chce zebrane doświadczenia wykorzystać w handlu z dużymi sieciami sklepów Polsce. Sadownicy współpracujący z LubApple mogą dostarczyć 100 tys. ton jabłek rocznie - poinformował Zbigniew Chołyk, prezes spółki.

- Region lubelski ma wyjątkowo dobre warunki do produkcji jabłek. Jabłko lubelskie ma dzięki temu swoisty smak i aromat, chcemy pokazać, że może być bardzo dobrej jakości. Nasze jabłka są już znane za granicą, trudniej było nam dotąd pokazać się z nimi w Polsce - powiedział.

Dodał, że od 2015 eksport rośnie dynamicznie, a w ubiegłym roku sprzedano ponad 5 tys. ton jabłek, głównie do Hiszpanii, Omanu, Jordanii i Egiptu. - Na rynek krajowy każda grupa sprzedawała jabłka samodzielne, teraz chcemy to robić wspólnie - powiedział.

Kampania promocyjna ma trwać do końca lutego. W sprzedaży będą trzy odmiany lubelskich jabłek: ligol, jonagored i red prince. Koszt działań promocyjnych to 595 tys. zł brutto, 85 proc. tej kwoty pochodzić będzie z RPOWL na lata 2014-2020, a reszta z budżetu województwa.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu