Nowe, oszczędne Faro

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Tomasz Bujak | bujak@rpt.pl
03-12-2014,9:40 Aktualizacja: 13-01-2015,8:16
A A A
 
Jak zapewnia Poettinger 50-procentowe oszczędności paliwa to główna zaleta nowego typoszeregu przyczep samozbierających Faro.
 
Ponadto według austriackiego producenta charakteryzują się one wyższą wydajnością, a ich rotor – lekkością pracy. Podzespół ten nazywa się w nowych przyczepach - Rotomatic Plus i ma średnicę 750 mm oraz siedem rzędów podwójnych palców, wykonanych ze stali Hardox 500 o grubości 7 mm. Spiralna budowa rotora zapewnia równomierny przepływ masy przez elementy tnące, co pozwala uniknąć gwałtownych obciążeń. Do rozdrabniania zbieranego materiału wykorzystywanych jest 31 noży. Teoretyczna długość cięcia wynosi wtedy 45 mm.
 
W porównaniu do poprzednich rozwiązań przepustowość rotora zwiększyła się o 17%. W skład typoszeregu wchodzą dwa podstawowe modele. Jest to Faro 4010 (D i L) oraz Faro 5010 (D i L). W pierwszym modelu mieści się 40 m3 (23 m3 wg DIN) średnio sprasowanego materiału i odpowiednio 50 m3 (31 m3) w drugim modelu. Z kolei oznaczenie D sugeruje wyposażenie w dwa walce dozujące. Podbieracz maszyn ma szerokość 1850 mm. Standardowo przyczepy pracują z napędem WOM 1000 obr/min. Maszyny są przeznaczone do pracy z ciągnikami o mocy od 90 do 150 KM.
Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie RPT
4/2024

Polska premiera siewnika Amazone Precea TCC 9000

Tendencje na światowym rynku techniki rolniczej

Jak powstał agregat do pasowej uprawy konopi?

John Deere współpracuje ze SpaceX

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu