Można za darmo pozbyć się azbestu

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
30-03-2018,12:50 Aktualizacja: 30-03-2018,13:28
A A A

Powiat poznański kontynuuje program, w ramach którego likwidowane są azbestowe pozostałości w prywatnych budowlach. Mieszkańcy mogą składać wnioski o usunięcie, wywóz i utylizację tego materiału do 10 lipca. Nie zapłacą za to ani złotówki.

Już 12 lat temu powiat poznański, jako pierwszy w Polsce, rozpoczął program dopłat w celu eliminacji azbestu z przestrzeni publicznej - informuje portal epoznan.pl

azbest, NFOŚiGW, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Opieszałość urzędników opóźnia usuwanie azbestu z dachów

Ze środków udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na usuwanie wyrobów zawierających chorobotwórczy azbest, w latach 2015-2016 wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki...

- Na początku mieszkańcy pokrywali 30 procent kosztów operacji. Dziś gminy, powiat i fundusz ochrony środowiska ponoszą 100 procent kosztów związanych z demontażem, przewozem i unieszkodliwieniem tych niebezpiecznych materiałów - mówi Tomasz Łubiński, wicestarosta poznański.

W ostatnich 12 latach w 17 gminach powiatu usunięto 9,5 tys. ton azbestu. Tylko w 2017 roku z lokalnych funduszy przeznaczono na ten cel pół miliona zł, dzięki czemu pozbyto się ponad tysiąca ton tego szkodliwego materiału.

Konieczność usunięcia azbestu z przestrzeni publicznej wynika z ministerialnego "Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu 2009-2032".

Wnioski o usunięcie materiałów można składać w urzędach gmin do 10 lipca. Dokumenty mogą dostarczać m.in. właściciele nieruchomości, użytkownicy wieczyści nieprowadzący działalności gospodarczej, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, działkowcy oraz instytuty badawcze.
 

źródło: epoznan.pl

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Advertisement
Advertisement
Advertisement