Ciągnik na gaz
Diesel z dodatkową instalacją LPG, pozwala obniżyć ogólne koszty paliwa. Oczywiście w silniku nadal spalany jest ON, ale do jego połączenia z propan-butanem zachodzi dopiero w cylindrach silnika.
Zgodnie z informacjami zawartymi na stronach internetowych firm zajmujących się montażem instalacji gazowych do pojazdów, jak również produkujących elementy takich instalacji, zazwyczaj do silnika trafia 70-80 proc. ON i ok. 20-30 proc. LPG.
Nie ma konieczności przebudowywania silnika i zakładania świec zapłonowych oraz obsługującej je elektrycznej instalacji wysokiego napięcia, bo w cylindrach samoczynnie dochodzi do zapłonu mieszanki paliwowo – powietrznej, wszak taka jest domena Diesli.
Jednak ograniczenie zużycia drogiego oleju napędowego nie jest jedynym i w wielu przypadkach - nie najważniejszym powodem stosowania obu paliw naraz. Jak się okazuje, współspalanie ON i LPG daje świetne rezultaty w postaci podniesienia mocy silnika.
Olej napędowy, w tradycyjnym zasilaniu Diesla, spala się w 75-85 proc. Jednak w obecności „niebieskiego paliwa”, jak informują na swoich stronach www firmy montujące oraz produkujące podzespoły instalacji gazowych LPG, spalanie ON zachodzi niemal całkowicie, czyli nawet w 95-98 proc.