Nowa sieć dealerska John Deere Polska

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Tomasz Bujak | bujak@rpt.pl
09-03-2020,21:45 Aktualizacja: 10-03-2020,11:24
A A A

"Dealer Jutra 3.0" to nazwa nowej strategii polskiej sieci sprzedaży John Deere. Zakłada ona m.in. tworzenie struktur sieci dealerskiej w Polsce z podmiotami będącymi w stanie obsługiwać o wiele większe gospodarstwa i zatrudniać wysoko wykwalifikowanych specjalistów, a także sprostać dynamicznemu rozwojowi branży opartemu na nowych technologiach oraz cyfryzacji.

Program ma przynieść korzyści nie tylko dealerom, ale przede wszystkim ma pomóc sprostać oczekiwaniom obecnych i przyszłych klientów John Deere. Rolnicy mają dzięki niemu otrzymać większe wsparcie ekspertów oraz gwarancję jeszcze sprawniejszej i szybszej reakcji. – Wymagania naszych klientów ulegają dynamicznym zmianom. Ta tendencja będzie wzrastać napędzana m.in. postępem technologicznym czy zmianami klimatycznymi. Rolnicy chcą optymalizować koszty i plony, stoją przed podjęciem strategicznych, rozwojowych decyzji, których dokonują na podstawie ogromnej ilości danych. Potrzebują współpracy nie tylko z zaufanym partnerem, z którym kooperują od lat. Wsparciem powinna zostać dziś objęta także sfera najnowszych technologii oraz obsługa najintensywniej rozwijających się i największych gospodarstw. Bezpośrednią odpowiedzią na wszystkie te wyzwania jest właśnie program „Dealer Jutra 3.0”, który ma pomóc dealerom rozbudować swoje przedsiębiorstwa, zatrudnić nowych, wysoko wykwalifikowanych pracowników i rozwinąć swoją działalność – wyjaśnia ustępujący prezes John Deere Polska, Mirosław Leszczyński.

 

Mirosław Leszczyński Prezes Zarządu John Deere Polska

Zmiana w kierownictwie John Deere Polska

Mirosław Leszczyński, pełniący obowiązki prezesa zarządu John Deere Polska podjął decyzję o przejściu na emeryturę. A to nastąpić wraz z końcem marca 2020 r. Zastąpi go Marko Borwieck, związany z marką od 18 lat. W ciągu 15 lat pracy w strukturach...

Jak wygląda dealer jutra?

Obecnie John Deere w Polsce ma 14 dealerów. Po wprowadzeniu restrukturyzacji siatki sprzedażowej ma być ich mniej. Firmy mają być większe, a przez to będą w stanie sprostać wymaganiom współczesnego rolnictwa. Usprawnienie i wprowadzenie sprawdzonych schematów funkcjonowania ma także ułatwić dealerom jeszcze większe skoncentrowanie na klientach. Wszystkie działania administracyjne, księgowe, HR i IT mają zostać scentralizowane i zoptymalizowane. Dla pracowników przyszłe zmiany mają przynieść wiele nowych ścieżek rozwoju kariery oraz pracę w stabilniejszym przedsiębiorstwie. Wzrośnie także zapotrzebowanie na zatrudnienie specjalistów, którzy staną się bliskim merytorycznym wsparciem dla rolników. Pojawi się też potrzeba współpracy i zatrudnienia mechaników, którzy w profesjonalny sposób będą serwisować używany sprzęt - ma to być odpowiedź na potrzeby mniejszych gospodarstw, które dokonują zakupu sprzętu z rynku wtórnego. Z kolei sami rolnicy mają nie tylko korzystać z wsparcia wspomnianych fachowców, ale także uzyskać pomoc 24 h/dobę oraz jeszcze szybszą i łatwiejszą dostępność części zamiennych, dzięki polepszeniu jakości serwisu oraz rozbudowanej infrastrukturze. Bez zmian ma z kolei pozostać niewielka odległość dealera od bezpośredniego klienta – ma być ona nie większa niż 30-45 minut od miejsca zamieszkania.

- Wprowadzając program „Dealer Jutra 3.0” chcemy zwiększyć i rozbudować zakres działań przedsiębiorstw dealerskich, a także poszerzyć ich specjalizację. Nadchodzące zmiany zaoferują nowe ścieżki kariery i rozwój pracownikom sieci. Ustrukturyzują i usprawnią działanie poszczególnych przedsiębiorstw. W małych firmach wszystkie te kwestie są niemożliwe, stąd też strategia wspierająca synergiczne działanie dealerów oraz scalanie pojedynczych jednostek w duże, rozwojowe przedsiębiorstwa. Ważny jest także fakt, że każda, najmniejsza komórka funkcjonująca w ramach całej sieci w tym procesie zmian ma odegrać ważną rolę. Strategia „Dealer Jutra 3.0” nie wiąże się ze zmniejszeniem zatrudnienia, czy wykluczeniem małych przedsiębiorstw – mówi Marko Borwieck, który obejmie prezesurę w John Deere Polska od kwietnia tego roku i który koordynował wprowadzanie pierwszej edycji programu „Dealer Jutra” w Polsce. - Rozmowy i ustalenia w polskiej sieci dealerów już trwają. Niezwykle cieszy nas fakt, że proces rozpoczął się z w duchu wyczuwalnego, wzajemnego zaufania między John Deere, a dealerami, którzy są świadomi potrzeby zmian. Nasza relacja oparta jest na partnerstwie. Dla mnie jest to dowód na praktyczne zastosowanie jednej z naszych najważniejszych wartości, jaką jest uczciwość i wzajemny szacunek – dodaje Marko Borwieck.

Już działa w Holandii i Danii

Proces „Dealer Jutra 3.0.” został już z sukcesem wdrożony w wielu krajach. W 2010 roku Holandia dysponowała siecią 40 dealerów i aż 50 punktów sprzedażowych. Po wprowadzeniu strategii „Dealer Jutra 2.0” liczba przedsiębiorstw zmniejszyła się do 8. W ten sposób powstały duże, stabilne przedsiębiorstwa, które dziś z powodzeniem obsługują 50 punktów sprzedaży. Dzięki kolejnej edycji programu („Dealer Jutra 3.0”) liczba firm dealerskich skonsolidowała się do 5. Jednocześnie wzrosła liczba pracowników, a liczba punktów sprzedaży nie uległa zmianie. Program w Holandii został wprowadzony z sukcesem, a udział John Deere w rynku wzrósł. Zmiany zostały także zaimplementowane w Stanach, gdzie małe podmioty dealerskie nie były już w stanie obsługiwać ogromnych gospodarstw. Dziś są ogromnymi przedsiębiorstwami o rosnących zyskach.

Poleć
Udostępnij
ass="left">Skomentuj
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu