John Deere 9RX na Opolagrze

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Tomasz Bujak | bujak@rpt.pl
11-05-2016,9:20 Aktualizacja: 11-05-2016,9:56
A A A

Za miesiąc, podczas targów Opolagra John Deere postanowił zaprezentować m.in. nowy ciągnik gamy 9RX.

Ciągniki tej serii to pojazdy przegubowe, poruszające się na czterech gąsienicach. W gamie znajdują się cztery modele: RX9470, RX9520, RX9570 i RX9620, o mocach maksymalnych odpowiednio: 517, 572, 628 i 670 KM.

Ciągniki mają dwa rodzaje silników. Dwa słabsze modele mają 13,5-litrowej pojemności motory John Deere PowerTech PSS, z dwiema turbosprężarkami, (jedna o stałej i jedna o tzw. zmiennej geometrii) i z pompowtryskiwaczami, z kolei dwa mocniejsze są montowane z silnikami Cummins QSX15, o pojemności 15 litrów, ze sprężarką o zmiennym ustawieniu strumienic (tzw. zmiennej geometrii VGT) i systemem zasilania paliwem Common Rail. Silniki spełniają normę czystości spalin Euro 4 poprzez zintegrowany układ łączący DOC, EGR i SCR. John Deere podkreśla, że zużycie AdBlue w tym przypadku wynosi zaledwie 2-3% zużycia oleju napędowego.

Dwa rodzaje gąsienic

Ciągniki mają nowe zespoły jezdne oparte na gąsienicach. Są to podwozia gąsienicowe marki Camso Durabulit, z gąsienicami pozwalającymi na poruszanie się, zgodnie z przepisami, po drogach publicznych, o szerokości 30 cali, czyli 762 mm. W przypadku prowadzenia prac polowych, bez konieczności przejazdów po drogach, producent oferuje szersze ogumienie – gąsienice 36-calowe.

Ciągnik John Deere 8335R

Technologia JDLink pokonała złodziei

O tym, że technologia ratuje życie – wiadomo od dawna. Ale, że ratuje sprzęt rolniczy przed złodziejami – dopiero zaczyna docierać do świadomości jego użytkowników i to wręcz z natychmiastowym skutkiem.   Przekonał się o tym...

Niepotrzebne obciążniki

Ciągniki są bardzo ciężkie, nie wymagają w zasadzie żadnego dociążania, duża powierzchnia styku z podłożem daje bardzo dużą siłę uciągu. Ciągniki ważą około 26-28 ton. Producent zwraca uwagę także na sposób zazębiania się kół napędowych z gąsienicą, jest to jednocześnie 6 klocków, co daje dużą trwałość układu jezdnego.

e18 i dwa zakresy

Ciągniki poruszają się dzięki automatycznej przekładni e18 PowerShift z 18 biegami jazdy do przodu i 6 biegami jazdy do tyłu oraz układem zarządzania wydajnością. Układ ten pozwala na pracę w dwóch zakresach prędkości jazdy. Zakres F1 daje możliwość ustawienia prędkości pomiędzy 3,2 a 20,3 km/h, z kolei zakres F2, pozwala na pracę przy prędkościach od 3,2 do 30 km/h. Zmiana między ustawionymi prędkościami odbywa się za pomocą przełącznika na konsoli CommandARM.

Podczas Opolagry ze strony John Deere możemy spodziewać się także m.in. pokazu systemu MachineSync z kombajnem serii W, wyposażonym w nowych silnik oraz testowanie umiejętności operowania kombajnem na symulatorze szkoleniowym.

Poleć
Udostępnij
ass="left">Skomentuj
Aktualne wydanie RPT
4/2024

Polska premiera siewnika Amazone Precea TCC 9000

Tendencje na światowym rynku techniki rolniczej

Jak powstał agregat do pasowej uprawy konopi?

John Deere współpracuje ze SpaceX

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu