Mleczna kampania się rozwija. A nabór wciąż trwa

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
22-03-2015,12:55 Aktualizacja: 22-03-2015,12:57
A A A

Kolejnych 568 szkół będzie prowadzić „mleczną edukację”. A nabór do organizowanego przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka programu „Mam kota na punkcie mleka” wciąż trwa.

Jeszcze przez kilka tygodni zainteresowane placówki mogą zgłaszać się poprzez stronę www.mamkotanapunkciemleka.pl, gdzie wypełnia się formularz rejestracyjny.

Jak podkreślają organizatorzy, wszystkie nowo zgłoszone szkoły otrzymają zestawy bezpłatnych materiałów edukacyjnych.

Uczniowie znajdą w nich łamigłówki, zagadki i zabawy, dzięki którym dowiedzą się, dlaczego warto spożywać produkty mleczne. Natomiast do nauczycieli trafią scenariusze zajęć, ułatwiające przeprowadzenie lekcji na temat walorów mleka i jego przetworów oraz ich roli w diecie.

Z kolei w materiałach dla rodziców pojawią się artykuły ekspertów z zakresu żywienia, a także pomysłowe przepisy na mleczne pyszności.

Ponadto z myślą o dzieciach przygotowano dwie gry edukacyjne o tematyce mlecznej: karciankę, przeznaczoną dla uczniów z klas II-IV oraz dedykowaną starszym uczniom grę online „Mleczna kraina”, dostępną po zalogowaniu na stronie programu.

Nie zabraknie również okazji do konkursowych zmagań, emocjonującej rywalizacji i szans na wygranie atrakcyjnych nagród.

Kampania „Mam kota na punkcie mleka” w ciągu pierwszych dwóch lat trwania dotarła do niemal 1700 szkół i blisko 175 000 uczniów. Według jej twórców, takie zainteresowanie szkół, jest efektem atrakcyjnej formuły prowadzonych działań, która w umiejętny sposób łączy naukę z zabawą.

- Aby wiedza na temat wartości odżywczych mleka i jego przetworów oraz ich roli w codziennej diecie została w dziecięcych głowach na długo, musi być przekazana w atrakcyjny, twórczy sposób. Dlatego staramy się, by każde z działań proponowanych w ramach kampanii maksymalnie angażowało młodych odbiorców. Specjalnie opracowane materiały edukacyjne, warsztatowa formuła mlecznych lekcji oraz rozmaite konkursy tematyczne gwarantują, że w trakcie mlecznej edukacji dzieci ani przez chwilę nie będą się nudzić - zapewnia Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu