Opony Continental TractorMaster o potwierdzonej jakości

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Tomasz Bujak | bujak@rpt.pl
03-03-2020,17:25 Aktualizacja: 03-03-2020,17:51
A A A

Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG), przetestowało oponę Continental TractorMaster w ramach serii testów „Performance Review in Premium Class”. W listopadzie 2019 r. ta opona uzyskała oficjalny certyfikat DLG, przyznany na pięć lat, potwierdzający jej jakość w klasie opon Premium.

Opony Continental TractorMaster wygrały ze wszystkimi porównywalnymi produktami innych europejskich producentów pod względem osiągów, zużycia paliwa, wydajności w terenie w hektarach na godzinę i efektywności jazdy.

O 3% szybciej

Wielokrotne testy wydajności w/w ogumienia wykazały, że zużycie paliwa podczas jazdy na testowanych oponach TractorMaster jest znacznie niższe niż w przypadku użytych w teście opon referencyjnych innych producentów. Opona Continental ujawnia swoje mocne strony, łącząc niskie zużycia paliwa z określonym wydajnością pracy w terenie w hektarach na godzinę. TractorMaster wykonuje swoją pracę o około 3% szybciej na tej samej powierzchni niż opona wzorcowa, która zajęła trzecie miejsce w teście.

Oprócz testów mających na celu określenie zużycia paliwa oraz wydajności w terenie przetestowano opony również pod kątem wydajności na drodze przy zastosowaniu cykli transportowych DLG PowerMix. Próba przeprowadzona w warunkach pełnego i częściowego obciążenia na odcinku testowym (36 km na odcinkach nachylonych i płaskich) wykazała, że niskie opory toczenia i niski stopień poślizgu na odcinkach pochyłych mają pozytywny wpływ na osiągi opony. W ogólnych wynikach Continental TractorMaster pokonuje opony wzorcowe we wszystkich kategoriach testowych z wyraźnym marginesem i otrzymała oficjalny certyfikat DLG. Najważniejszym jednak kryterium dla rolników szukających oszczędności i efektywnych rozwiązań, jest niskie zużycie paliwa podczas pracy w polu.

Karkas N.flex i klocki d.fine

Podobnie jak opony samochodowe firmy Continental, opona do ciągników rolniczych TractorMaster jest wyposażona w elastyczny karkas N.flex i stopkę z stalową drutówką o przekroju prostokątnym, wykonaną z jednego kawałka drutu nawiniętego jak nić na szpulę. Dodatkowo ta opona radialna jest wyposażona w technologię d.fine, dzięki której ma o większą 5% powierzchnię klocków bieżnika, co wpływa na wydłużenia żywotności opony. Materiał karkasu, wykonany jest z rozciągliwego nylonu, co wg producenta, zapewnia oponie wyjątkową stabilność wymiarową i odporność na uderzenia. Ponadto, specjalna konstrukcja stopki zapewnia dobrą charakterystykę ugięcia w ścianach bocznych – co minimalizuje zagęszczenie gleby.

Poleć
Udostępnij
ass="left">Skomentuj
Aktualne wydanie RPT
4/2024

Polska premiera siewnika Amazone Precea TCC 9000

Tendencje na światowym rynku techniki rolniczej

Jak powstał agregat do pasowej uprawy konopi?

John Deere współpracuje ze SpaceX

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu