Minister powołał członków komisji zarządzających funduszami promocji

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
01-06-2021,14:20 Aktualizacja: 01-06-2021,14:28
A A A

Grzegorz Puda, minister rolnictwa z dniem 1 czerwca powołał członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych na nową kadencję na lata 2021-2025.

Fundusze promocji zostały utworzone na mocy ustawy z maja 2009 r. Obecnie jest ich dziesięć (Fundusz Promocji: Mleka; Mięsa Wieprzowego; Mięsa Wołowego; Mięsa Końskiego; Mięsa Owczego; Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych; Owoców i Warzyw; Mięsa Drobiowego; Ryb), Fundusz Promocji Roślin Oleistych działa od 1 sierpnia 2019 r.

system dopłat do rolnictwa, dopłaty bezpośrednie, janusz wojciechowski, grzegorz puda

Reforma systemu dopłat do rolnictwa dzieli polityków

Negocjatorzy Rady UE, Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej nie porozumieli się w sprawie reformy systemu unijnych dopłat dla rolnictwa. Rozmowy mają zostać wznowione w czerwcu. UE jest obecnie na finiszu trzyletnich negocjacji...

Każdy fundusz jest zarządzany przez komisję zarządzającą, składającą się z 9 członków (5 przedstawicieli producentów produktów rolno-spożywczych, 3 przedstawicieli przetwórców produktów rolno-spożywczych i 1 przedstawiciela Krajowej Rady Izb Rolniczych).

Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata. Do jej zadań zarządzających należy m.in.: reprezentowanie interesów branż, których dotyczą fundusze promocji wobec ministra rolnictwa i innych organów administracji publicznej; ustalanie zasad gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu promocji; opracowywanie planu finansowego funduszu i sporządzanie sprawozdania rzeczowego funduszu.

Do obowiązków komisji należy także uchwalanie regulaminu oraz opracowywanie strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji.

Fundusze mają wspierać marketing rolny, wzrost spożycia oraz promować produkty rolno-spożywcze. Na ten cel dysponują pieniędzmi zebranymi ze sprzedaży zwierząt i płodów rolnych - rocznie jest to około 70 mln zł.

fundusz promocji mięsa końskiego oraz owczego, ministerstwo rolnictwa, sprzedaż produktów rolnych

Dodatkowy nabór do funduszy promocji mięsa końskiego oraz owczego

Grzegorz Puda, minister rolnictwa ogłosił uzupełniający nabór na kandydatów na członków komisji zarządzających Funduszu Promocji Mięsa Końskiego i Funduszu Promocji Mięsa Owczego na kadencję 2021-2025. Zgłoszenia przyjmowane są...

Do wpłat na Fundusz Promocji Mleka są obowiązane pierwsze podmioty skupujące w wysokości 0,001 zł od każdego skupionego przez nie kilograma mleka, natomiast wpłaty na pozostałe fundusze promocji naliczane są w wysokości 0,1 proc. wartości od sprzedaży żywych świń, bydła, koni, owiec, drobiu, ryb, zboża owoców i warzyw.

Administrowaniem funduszami promocji oraz obsługą rachunków bankowych poszczególnych funduszy zajmuje się Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

W związku z aktualnymi zasadami i ograniczeniami w organizowaniu spotkań, w związku z Covid-19, akty powołania członków komisji zarządzających poszczególnych funduszy promocji produktów rolno-spożywczych, zostały wysyłane drogą pocztową na adresy organizacji, które zgłosiły kandydatów na członków komisji zarządzającej danego funduszu - poinformował na koniec resort.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu