Markowe i drogie wędliny coraz popularniejsze

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
13-03-2015,13:45 Aktualizacja: 13-03-2015,14:13
A A A
Rośnie popyt na wędliny, a przetwórnie mięsa korzystają na taniej wieprzowinie.
 
Jak donosi portal polskieradio.pl powołując się na "Rzeczpospolitą" w ostatnim roku gospodarstwa domowe wydały na wędliny 14,5 mld zł, z czego 33,8 proc. przypadało na zapakowane kiełbasy i szynki. Co ciekawe jeszcze w połowie minionego roku ich udziały w rynku wędlin nie przekraczały 30 proc.
 
Rosnący popyt na zapakowane produkty sprawia, że na znaczeniu zyskują marki wędlin. Firmy inwestują w nie chętnie także dlatego, że dzięki rozpoznawalnym brandom łatwiej konkurować na rynku, w którym coraz większą rolę odgrywają sieci handlowe.
 
Tymczasem według przedstawicieli branży, od czasu wprowadzenia zakazu eksportu wieprzowiny z Unii Europejskiej do Rosji mocno spadły ceny tego surowca.
Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu