Do Polski trafiło tysiące kwestionowanych samochodów VW

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
08-10-2015,9:05 Aktualizacja: 08-10-2015,9:34
A A A

Maciej Grabowski, minister środowiska poinformował, że na polski rynek wprowadzono ponad 139 tys. kwestionowanych samochodów koncernu Volkswagen.

Szef resortu wyjaśnił, że jeśli chodzi o samochody wyposażone w silniki dieslowskie oznaczone kodem EA 189 EU5, do Polski trafiło 66 tys. 870 samochodów VW, 58 tys. 890 samochodów marki Skoda, 12 tys. 49 Audi i 3 tys. 694 Seatów.

Grabowski dodał, że odbył konsultacje z innymi ministrami środowiska UE w sprawie Volkswagena. - Wystąpiliśmy do prezydencji luksemburskiej, żeby na najbliższej radzie środowiskowej podjąć ten temat. Moim zdaniem rada środowiskowa jest najbardziej właściwym gremium do dyskutowania tego problemu - powiedział.

Volkswagen, Alexander Dobrindt, pomiar emisji spalin

Volkswagen manipulował także pojazdami w Europie

Alexander Dobrindt, niemiecki minister transportu potwierdził, że skandal z manipulowaniem przez Volkswagena pomiarem emisji spalin w samochodach z silnikami dieslowskimi dotyczy także pojazdów w Europie. Szef resortu takie informacje...

Polski zespół bada, czy nie zostały naruszone prawa konsumentów w naszym kraju oraz jakie szkody wystąpiły dla środowiska. UOKiK poinformował, że postanowił o wszczęciu w najbliższych dniach postępowania wyjaśniającego dotyczącego manipulowania wskaźnikami emisji spalin w samochodach Volkswagen.

"Postępowanie będzie dotyczyć możliwego naruszenia zbiorowych interesów konsumentów (...). Sprawa Volkswagena jest ważna, bezprecedensowa i dotyka dużej liczby użytkowników samochodów. Kwestionowane działania mogą wiązać się z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów, przestrzeganiem norm środowiskowych oraz technicznych" - wyjaśniono w komunikacie.

W trakcie postępowania wyjaśniającego UOKiK będzie współpracował z Transportowym Dozorem Technicznym i Głównym Inspektoratem Ochrony Środowiska.

Minister pytany przez dziennikarzy na konferencji, czy Polska rozważa wprowadzenie zakazu rejestracji samochodów VW (co zrobiły Szwajcaria i Rumunia) powiedział, że na razie nie było to dyskutowane. Dodał też, że strona polska nie może nałożyć kar na koncern, ponieważ zgodnie z prawem europejskim może to zrobić jedynie organ, który udzielił homologacji.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu