Indyk z Europy - pod skrzydłami jakości. Rusza specjalna kampania

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
06-03-2020,11:10 Aktualizacja: 06-03-2020,11:40
A A A

Rozpoczyna się realizacja programu informacyjno-promocyjnego "Indyk z Europy-pod skrzydłami jakości". Jego celem jest edukacja na temat wartości odżywczych mięsa indyczego.

Małgorzata Reszczyńska, koordynatorka programu podkreśliła, że wysoka jakość mięsa indyczego wynika przede wszystkim z rygorystycznych zasad i procedur obowiązujących w Unii Europejskiej.

grypa ptaków, wirus grypy ptaków h5n8, eksport drobiu, ograniczenia importowe, Japonia, Kazachstan, Rosja, Kuba, Białoru

Kolejne kraje wprowadzają ograniczenia dla polskiego drobiu

Drób i mięso drobiowe z Polski oraz poszczególnych regionów, w których występuje zjadliwa grypa ptaków, niemal w każdym tygodniu jest obejmowane nowymi zakazami eksportowymi. Departamentu Nadzoru Weterynaryjnego i...

Dodała, że kampania będzie bardzo szeroko informowała konsumentów o filozofii "od pola do stołu", której efektem jest pełna kontrola i transparentność każdego etapu produkcji mięsa indyczego.

Reszczyńska zaznaczała, że w 2017 r. Polska stała się największym producentem indyków wyprzedzając Niemcy. W 2019 r. produkcja indyków rzeźnych wyniosła 500 tys. ton.

- Kampania będzie trwała dwa lata i będzie prowadzona równolegle na rynku polskim, niemieckim i czeskim. Razem w tych krajach konsumuje się 43 proc. wyprodukowanego mięsa indyczego całej Europie - poinformowała.

Ekspertka zauważyła, że rynki te znacznie różnią się od siebie, przede wszystkim pod względem wielkości i podejścia do konsumpcji. Kampania w Polsce ma umocnić rosnące od kilku lat spożycie mięsa indyczego i zmienić opinię rodzimych konsumentów, że jest trudne w obróbce kulinarnej i zbyt suche.

zwalczanie serotypów Salmonella u indyków, drób, Salmonella

Będą zwalczać salmonellę u indyków hodowlanych

Od 1 stycznia 2020 r. ma rozpocząć się realizacja "Krajowego programu zwalczania niektórych serotypów Salmonella w stadach indyków hodowlanych" w latach 2020-2022. Projekt rozporządzenia trafił do prac rządowych, a...

Charakteryzując rynek niemiecki Reszczyńska powiedziała, że tamtejsi konsumenci od lat jedzą duże ilości drobiu, w tym indyków, ale od trzech lat konsumpcja ich spada. Kampania ma odwrócić ten trend.

Natomiast w Cechach zjada się coraz więcej indyków, kampania ma przez edukacją na temat walorów tego mięsa, jeszcze wzmocnić konsumpcję.

Kampania będzie gównie prowadzone w internecie i mediach społecznych i skierowana do osób dokonujących zakupów - głównie do kobiet. Przewidziane są też konferencje dla lekarzy dietetyków nt. walorów mięsa indyczego.

- Bardzo nam zależy na polepszeniu wizerunku mięsa indyczego wśród europejskich konsumentów. Dążymy do zwiększenia świadomości o wartościach odżywczych oraz o wysokiej jakości i bezpieczeństwa produktów. Oczekujemy że w rezultacie będziemy mogli zauważyć poprawę nawyków żywieniowych - podsumowała Reszczyńska.

Inicjatorem projektu jest Krajowa Rada Drobiarstwa, która działa w Polsce od 28 lat i aktualnie zrzesza 110 członków, reprezentujących hodowlę, reprodukcje, wylęgi, produkcję towarową drobiu i jaj.

Podmioty zrzeszone w KRD posiadają ok. 70 proc. udziału w rynku krajowym i ok. 90 proc. udziału w eksporcie.
 



Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 2/2021

Hoduj z głową świnie:

-Otwarcie kolejnej hodowli

-Nowości dla hodowców świń

-Gdy trzeba oszczędzać

-Jak nie cynk, to co?

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 2/2021

Hoduj z głową bydło:

-Wołowina ma potencjał

-Użytki zielone po zimie

-Kiszone ziarno kukurydzy

-Białko białku nierówne

-Jaką prasę wybrać ?

PRENUMERATA