Transport wodny zyskuje na znaczeniu

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
17-07-2016,9:10 Aktualizacja: 17-07-2016,9:56
A A A

Porty w Szczecinie i Świnoujściu w pierwszym półroczu br. przeładowały o 2,1 proc. więcej towarów niż w analogicznym okresie 2015 r., mimo mniejszych przeładunków rudy i węgla - poinformowały w piątek służby prasowe Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

W pierwszym półroczu br. porty odnotowały wzrost obrotów drobnicą o 12,8 proc. zaś ropą produktami ropopochodnymi i gazem o 4,7 proc.

- Za wzrost w ostatniej grupie ładunków odpowiadają gazowce, które zaczęły wpływać do uruchomionego niedawno terminala LNG w Świnoujściu - powiedziała PAP Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów w Szczecinie i Świnoujściu.

Port gdańsk, transport morski, zboża, pieniądze z Unii Europejskiej, port

Dzięki modernizacji portu będzie można eksportować więcej zbóż

Prawie 119 mln euro, najwięcej w historii, otrzyma Port Gdańsk z UE na realizację trzech projektów transportowych. Do 2020 r. ma być m.in. zmodernizowany tor wodny i rozbudowane nabrzeża w Porcie Wewnętrznym oraz drogi w Porcie Zewnętrznym....
W pierwszym półroczu spadły za to obroty w innych grupach towarowych; przeładunek węgla spadł o 8,9 proc., rudy o 11,4 proc., innych masowych - o 13,9 proc., zbóż o 2,2 proc., a drewna o 30,7 proc.

- Za spadki przeładunków węgla, które od lat obserwujemy w Szczecinie i Świnoujściu, odpowiada ekspansywny węgiel z Rosji, Ameryki Północnej, ale także Australii - powiedziała Woźniak-Lewandowska. - Statki z węglem wybierają także porty trójmiejskie, ponieważ w naszym zespole portów jest zbyt płytki dla dużych jednostek tor wodny - dodała.

- Z kolei za wahania przeładunków rudy odpowiadają nasi południowi sąsiedzi, do których trafia ona przez nasze porty. Ostatnie półrocze pokazuje, że huty słowackie i czeskie zamówiły mniej rudy - powiedziała Woźniak-Lewandowska.

port, stocznia, transport, przemysł okrętowy, biznes, przemysł

Polskie stocznie i porty odzyskują znaczenie w Europie

Polskie stocznie i dostawcy związani z przemysłem okrętowym sprzedali w ub. roku produkty i usługi warte ponad 11 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 5-10 proc. – szacuje Forum Okrętowe, skupiające pracodawców z tej branży. Stocznie mają...
W czerwcu br. w Szczecinie i Świnoujściu przeładowano więcej o ponad 286 tys. ton ładunków, niż w czerwcu ub. roku, co stanowi wzrost o 15,8 proc.

Port zanotował także w pierwszym półroczu 2016 r. prawie trzy procentowy wzrostu przeładunków kontenerów.

Spółka ocenia, że wyniki portów za ostatnie półrocze są dobre. Jak szacuje, w drugim półroczu br. przeładunki powinny pójść w górę za sprawą świnoujskiego terminala LNG, a także planowanego uruchomienia w szczecińskim porcie dużego elewatora zbożowego.

Elbląg, port, zboża, pasze, drewno, inwestycje, żywność, transport morski

Przez elbląski port mogą być transportowane zboża, pasze i drewno

Władze Elbląga zapowiadają rozwój portu. Dalsze inwestycje są w dużej mierze uzależnione od powstania kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, co ma nastąpić w najbliższych latach. Nowa perspektywa unijna dla Elbląga to również duże...
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu.

W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne.

Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu