Terminale zbożowe utkwiły w negocjacjach

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
22-08-2020,8:00 Aktualizacja: 21-08-2020,13:23
A A A

Podjęto negocjacje w celu zakupu dwóch terminali zbożowych w Porcie Świnoujście i Porcie Gdynia. Do końca bieżącego roku planowane jest ich zakończenie - poinformowało ministerstwo rolnictwa.

O to, na jakim etapie jest realizacja zakupu terminala przeładunkowego w porcie morskim w Świnoujściu, zapytał oficjalnie w lipcu premiera Mateusza Morawieckiego Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych.

Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych, Stanisław Kacperczyk, eksport zbóż, terminal zbożowy

Będzie nadwyżka zboża. Potrzebny port do wysyłki

Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych (PZPRZ) pyta premiera Mateusza Morawieckiego, na jakim etapie jest realizacja zakupu terminala przeładunkowego w porcie morskim w Świnoujściu. Związek przypomina, że list intencyjny w tej sprawie...

W wystąpieniu przypomniał, że list intencyjny w tej sprawie został podpisany 27 września 2019 r. między Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (nowym potencjalnym właścicielem terminala) a jedną z firm.

Ta ważna dla producentów zbóż transakcja miała zgodnie z ówczesnymi zapowiedziami zostać zrealizowana na przestrzeni dwóch-trzech miesięcy.

W odpowiedzi Waldemar Guba, dyrektor Departamentu Przetwórstwa i Rynków Rolnych w resorcie rolnictwa zaznaczył, że porty morskie są własnością Skarbu Państwa, ale terminale przeładunkowe należą do globalnych firm działających w branży handlu towarami rolno-spożywczymi. I to determinuje ich politykę usługową.

- Przeprowadzono rozeznanie i podjęto negocjacje w celu zakupu dwóch terminali zbożowych, jednego działające w Porcie Świnoujście i drugiego w Porcie Gdynia. Do końca bieżącego roku planowane jest zakończenie negocjacji - poinformował.

Dodał że, jednocześnie Zarząd Morskiego Portu Gdynia podjął działania modernizacyjne i zadeklarował wyremontowanie w tym roku Nabrzeża Norweskiego, a w następnych latach Nabrzeża Indyjskiego, co pozwoli na rozłożenie prac tak, aby nie wpłynęły na zmniejszenie możliwości przeładunkowych.

- Powyższe działania pozwolą na wyeliminowanie istniejących barier w dostępie do terminali przeładunkowych w portach morskich i poprawę warunków dla eksportu polskich towarów rolno-spożywczych - zapewnił Waldemar Guba.
 

Poleć
Udostępnij
Skomentuj