Sami ujawniają, ile marnują żywności. To u nas coś nowego

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
22-09-2017,10:15 Aktualizacja: 22-09-2017,10:33
A A A

Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i Europie Środkowej opublikowała dane dotyczące skali marnowania żywności wewnątrz firmy w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Podobne dane w Wielkiej Brytanii dostępne są od czterech lat.

Decyzja o ujawnieniu tych informacji demonstruje pełną transparentność Tesco w zakresie walki z marnowaniem żywności. Poznanie zjawiska ma pomóc w lepszej identyfikacji przyczyn i w dalszym zmniejszaniu jego skali.

żywność, marnowanie żywności, wyrzucanie żywności, banki żywności, marek borowski

Miliardy ton żywności lądują na śmietniku. Można temu zapobiec

Rocznie w skali świata marnowane jest bliski 1,3 miliarda ton żywności. Banki Żywności realizują projekt MOST, którego celem jest zminimalizowanie marnowania żywności - poinformował Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków...

Grupa ogłosiła ponadto wspólnie z 24 największymi globalnymi dostawcami firmy, deklarację dotyczącą zmniejszenia skali marnowania żywności w ich organizacjach o połowę do roku 2030 oraz publikacji w ciągu 12 miesięcy danych odnośnie marnowania żywności, a także podjęcia kroków w celu zmniejszania skali tego zjawiska w łańcuchu dostaw i w domach klientów.

W roku finansowym 2016/17 w Polsce:

  • Tesco sprzedało 1.153.504 ton produktów żywnościowych
  • 16.851 ton to nadwyżki żywności - produkty niesprzedane klientom
  • 6.285 ton z powyższej liczby to żywność nadająca się do spożycia, gdzie 1. 622 tony zostało przekazane organizacjom charytatywnym, bądź jako pokarm dla zwierząt, a 4.663 tony zostały wyrzucone.

Największą część wyrzucanej żywności stanowią produkty świeże - warzywa i owoce (42 proc.) oraz pieczywo (18 proc.). Równocześnie są podstawą darowizn dla banków żywości i organizacji charytatywnych.

W roku 2016/17 Tesco przekazało bankom żywności i innym lokalnym organizacjom 1.618 ton pełnowartościowej żywności bezpośrednio ze swoich sklepów. Od momentu rozpoczęcia współpracy w 2013 roku przekazano 3.684 ton, co odpowiada 8.771.428 posiłków (dane do kwietnia 2017). Produkty przekazuje już 220 sklepów firmy w całym kraju.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu