Rząd chce skrócić łańcuch dostaw. Będą działania na rynku owoców i warzyw

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Magda Jarco PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
02-06-2020,10:35 Aktualizacja: 02-06-2020,10:40
A A A

- Nie ma mowy, byśmy budowali sieć sklepów od nowa, czy robili coś niewykonalnego - mówił Artur Soboń, wiceminister Aktywów Państwowych. Zapowiedział, że planowane są natomiast synergie na rynku owoców i warzyw.

Wiceszef MAP pytany na antenie Radia24 o pomysł tworzenia sieci sklepów spożywczych kontrolowanych przez rząd wskazał, że polska żywność jest marką na świecie i ważnym składnikiem eksportu, a od początku lat 90. pozbywaliśmy się zakładów, które są najbardziej rozpoznawalnymi markami w Polsce, jak Kotlin, Pudliszki, Włocławek, Tymbark, itd.

państwowa sieci sklepów spożywczych, marcin horała, artur soboń, sektor rolno-spożywczy

Rolnik zarobi, konsument niedrogo kupi. Powstanie państwowa sieć sklepów?

- Jest pomysł powołania podmiotu na rynku spożywczym, który płaciłby uczciwe ceny rolnikom i oferował nieprzesadnie wygórowane ceny konsumentom - mówi Marcin Horała, wiceminister infrastruktury. Polityk pytany był w piątek w...

Przypomniał, że te firmy, które zostały przejęte przez obcy kapitał zarabiają bardzo dobre marże i dają zyski swoim właścicielom. - Na dominującej pozycji koncernów zagranicznych traci rolnik, który nie ma dziś perspektywy sprzedaży swoich produktów po dobrej cenie - podkreślił

Jak mówił Soboń, postanowiono skonsolidować te spółki w oparciu o Krajową Spółkę Cukrową, która już nie jest wyłącznie polskim cukrem, ale działa na innych rynkach, np. skrobi czy zboża.

- Chcemy dywersyfikować, rozbudowywać tę spółkę o kolejne rynki. Nie wykluczamy również po konsolidacji aktywów rolno-spożywczych, które jeszcze zostały nam w rękach państwa - powiedział. Chodzi - jak wyjaśnił - o skracanie łańcucha dostaw, aby dawać producentom rolnym dobrą cenę, a konsumentom dobry jakościowo produkt, po konkurencyjnej cenie.

- Będziemy szukać takich możliwości na rynku, ale to zawsze będą decyzje rynkowe, służące budowaniu silnego polskiego podmiotu na rynku rolno-spożywczym - zaznaczył Soboń.

Jak przekonywał nie ma mowy o tym, żebyśmy dzisiaj budowali sieć sklepów od nowa czy robili coś niewykonalnego.

- Natomiast będziemy szukać takich synergii na rynku, aby dać na kolejnych obszarach, nie tylko na tych, na których już jesteśmy, ale choćby na rynku owoców i warzyw, dać rolnikom dobre perspektywy, a konsumentom dobry produkt - zaznaczył.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu