Rusza kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (DK) | redakcja@agropolska.pl
16-05-2023,14:15 Aktualizacja: 16-05-2023,14:16
A A A

Zachęcamy konsumentów, by przy wyborze produktów częściej sięgali po towary z biało-czerwonym znakiem "Produkt polski" - powiedział wiceminister rolnictwa Rafał Romanowski podczas wtorkowej konferencji inaugurującej kolejną edycję kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski.

Jak podkreślił Romanowski, z badań rynku wynika, że "Produkt polski" to najbardziej rozpoznawalny znak ministerstwa rolnictwa. Według wiceministra, wybierając oznaczony w ten sposób towar, mamy 100 proc. gwarancję, że został on wytworzony z polskich produktów, od polskiego rolnika.

Romanowski zwrócił uwagę, że każdy produkt z oznaczeniem "Produkt polski" musi zawierać co najmniej 75 proc. surowców wytworzonych w Polsce. Pozostałe 25 proc. dopuszczone jest dla surowców, które nie są wytwarzane w Polsce (np. bakalie czy przyprawy).

znak Produkt Polski, Marcin Wroński, KOWR, eksport żywności, produkty rolno-spożywcze

Znak Produkt Polski coraz bardziej rozpoznawalny

76 proc. konsumentów zetknęło się z oznaczaniem Produkt Polski. Znak staje się coraz bardziej rozpoznawalny, co potwierdzają wyniki badania "Polska Wieś i Rolnictwo", które zostało przeprowadzone w 2022 r. - Ważne jest by...

Znak "Produkt polski" został wprowadzony nowelizacją ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku. Znakiem graficznym jest biało-czerwony prostokąt przypominający flagę Polski, na którym widnieje napis PRODUKT POLSKI. Znakowanie produktów jest dobrowolne.

Kampania Kupuj Świadomie to kolejna edycja kampanii promocyjno-informacyjnej, którą od 2019 r. prowadzi MRiRW wspólnie z Krajowy Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Kampania ma na celu edukację konsumentów, pokazując im, że warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów podczas codziennych zakupów i czytać etykiety produktów spożywczych. Ponadto rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało-czerwonym znakiem "Produkt polski".

"Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki (...). Warto pamiętać, że z każdej wydanej na taki produkt złotówki ponad 80 proc. wraca do krajowego obiegu gospodarczego" – podkreślił we wtorek wiceminister Romanowski.

Jak zauważył, o sukcesie polskiej żywności może świadczyć to, że w ubiegłym roku padł kolejny rekord - wartość eksportu polskiej żywności osiągnęła ponad 47 mld euro, przy bardzo korzystnym dodatnim bilansie handlowym, który wynosi ponad 15,5 mld euro.

Kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski obejmuje spot, banery i plakat. Będzie prowadzona m.in. w telewizji oraz w radio.

"Z końcem lipca zorganizujemy w całej Polsce 240 pikników z Produktem Polskim, a 24-25 czerwca na Stadionie Narodowym przeprowadzimy I festiwal polskiej żywności wysokiej jakości" – poinformował dyrektor generalny KOWR Waldemar Humięcki.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu