Lokalni producenci żywności zyskują na współpracy z sieciami handlowymi

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Newseria Biznes, (em) | redakcja@agropolska.pl
26-09-2017,15:00 Aktualizacja: 26-09-2017,17:44
A A A

Wielomilionowe kontrakty, stały rynek zbytu i możliwość pozyskania dodatkowych środków na inwestycje - to lista korzyści, jakie lokalne firmy czerpią ze współpracy z dużymi sieciami handlowymi.

To sprzyja z kolei osiąganiu dobrych wyników finansowych, co z kolei gwarantuje środki na inwestycje w dalszy rozwój firmy. Dzięki partnerstwu z sieciami handlowymi w ostatnich latach działalność rozwinęło kilkaset małych i średnich przedsiębiorstw, przede wszystkim producenci słodyczy, nabiału i przetworów oraz lokalni dostawy warzyw i owoców.

Poznaj Dobrą Żywność, poznań, eksport żywności, krzysztof jurgiel, ministerstwo rolnictwa

Rozstrzygnięto prestiżowy konkurs. 155 wyróżnionych produktów

155 produktów wytwarzanych przez 57 przedsiębiorców zostało wyróżnionych znakiem "Poznaj Dobrą Żywność". Uroczysta gala wręczenia znaków z udziałem Krzysztofa Jurgiela, ministra rolnictwa odbyła się w Poznaniu....

- Mamy bardzo wiele branż, które zyskują na działalności z wielkimi sieciami handlowymi. Znam osobiście kilkadziesiąt firm, które zaczynały jako bardzo małe przedsiębiorstwa o obrotach rzędu kilku milionów złotych. Natomiast dzisiaj liczone są w setkach milionów - podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes ekonomista Marek Zuber.

- Skorzystała przede wszystkim branża spożywcza, ale także inne, które systematycznie wchodziły do oferty sieci handlowych. Gdy popatrzymy na największe polskie sieci spożywcze, to asortyment sprzedawanych tam towarów mocno się poszerza - dodaje ekspert.

- Współpraca z sieciami handlowymi jak Lidl czy Biedronka powoduje, że nasza żywność ma bardzo dobrą cenę i wysoką jakość. Tylko się cieszyć - dodaje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska".

Kooperacja z dużą siecią handlową to dobra rekomendacja dla banków, akcjonariuszy czy obligatariuszy, a zatem możliwość znalezienia dodatkowego finansowania dla przedsiębiorstwa. Takie partnerstwo uwiarygadnia też firmę w oczach potencjalnych kontrahentów i może być przepustką na zagraniczne rynki.

[WIDEO] Mówi Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska, ekonomista Marek Zuber oraz Artur Rytel, prezes zarządu Green Factory


żywność, marnowanie żywności, wyrzucanie żywności, tesco, owoce i warzywa, pieczywo

Sami ujawniają, ile marnują żywności. To u nas coś nowego

Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i Europie Środkowej opublikowała dane dotyczące skali marnowania żywności wewnątrz firmy w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Podobne dane w Wielkiej Brytanii dostępne są od czterech lat. Decyzja o...

- Współpraca z Jeronimo Martins Polska jest dla nas wizytówką także poza Polską, na nowych rynkach takich jak Ukraina czy Niemcy. Jest to nobilitujące: jeśli ktoś spełnia wymagania i oczekiwania Biedronki, jest w stanie sprostać dostawom do 2700 sklepów, to jest wiarygodnym partnerem także na innych rynkach - mówi Artur Rytel, prezes spółki Green Factory.

Rodzinna spółka jest modelowym przykładem korzyści, jakie potrafi zapewnić kooperacja z dużą siecią handlową. Firma sprzedaje gotowe mieszanki sałatkowe i warzywno-owocowe marki Fit&Easy, dostarcza wyroby do restauracji McDonald’s, a także produkuje marki własne dla sieci handlowych.

Od chwili podjęcia współpracy z dwoma gigantami zainwestowała m.in. w pierwszy w Polsce tunel do mycia produktów delikatnych, takich jak rukola, roszponka czy szpinak. Wraz z rozwojem Green Factory rosło również zatrudnienie. W 2002 roku w firmie pracowało kilkudziesięciu pracowników, a teraz ponad tysiąc.

Poznań, żywność, eksport żywności, Krzysztof Jurgiel, MRiRW

Tyle ma wynieść wartość eksportu polskiej żywności

Ponad 25 mld euro ma wynieść w tym roku wartość eksportu polskiej żywności - mówił w poniedziałek w Poznaniu minister rolnictwa i rozwoju wsi Krzysztof Jurgiel. Obecnie polska żywność eksportowana jest do 74 państw na całym świecie. - Polska...

Korzyści z takiej współpracy potwierdza też przykład spółki Przedsiębiorstwo Produkcji Ogrodniczej Siechnice, jednego z blisko 600 dostawców sieci Biedronka. Mała, rodzinna firma dzięki współpracy z Jeronimo Martins Polska przeistoczyła się w jednego z największych w kraju producentów warzyw szklarniowych.

Pięć lat temu w momencie nawiązania współpracy z właścicielem Biedronki zatrudniała około 200 osób, a obecnie 450 osób. Władze firmy przeznaczyły  ponadto 250 mln zł na rozwój i działalność inwestycyjną.

Korzyści z takiej współpracy czerpią także konsumenci. Sieci handlowe przykładają bardzo dużą uwagę do tego, żeby produkty na ich półkach były bez zarzutu. Dlatego od producentów i dostawców wymagają dbałości o jakość nie tylko na etapie produkcji, lecz także przechowywania czy dystrybucji. Dodatkowy bonus to szeroka oferta i większy wybór dla konsumentów.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu