70 proc. Polaków poza zasięgiem hipermarketów

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
25-01-2016,14:15 Aktualizacja: 25-01-2016,14:26
A A A

Ok. 70 proc. ludności Polski żyje na terenach wiejskich i w małych miastach, gdzie nie docierają hipermarkety - wynika z danych Polskiej Izby Handlu. Statystyczny Polak robi zakupy raz dziennie, podczas gdy Brytyjczyk, Francuz czy Hiszpan - co drugi dzień.

W poniedziałek resort finansów ma przedstawić założenia projektu ustawy o podatku od hipermarketów

Z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia wynika, że główną barierą dla handlu tradycyjnego jest konkurencja sklepów wielkoformatowych.

zakupy, sklepy, Społem, handel, podatki, Polska Grupa Supermarketów, PGS

Chcą chronić sklepy Społem i ograniczyć handel w niedzielę

Polska Grupa Supermarketów (PGS) zapowiada obronę najniższej skali podatkowej 0,01 proc. dla najmniejszych sklepów oraz 0,1 proc. dla sieci o obrotach do 240 mln zł. Celem jest ochrona największej polskiej sieci Społem, pod...
"O ile hipermarkety w Polsce są ulokowane głównie w 20 największych miastach, to dyskonty są obecne zarówno w dużych aglomeracjach jak i w małych miejscowościach. Poza Warszawą i innymi dużymi miastami przybywa głównie dyskontów sieci Biedronka oraz średniej wielkości supermarketów należących do polskich sieci - z wyjątkiem Tesco i Caffefour. Ekspansja dyskontów prowadzi do stopniowego eliminowania z rynku lokalnych producentów" - wskazuje Polska Izba Handlu.

W ostatnich latach systematycznie spada małych sklepów detalicznych - informuje Polska Izba Handlu.

W 2008 r. stanowiły one 51 proc. rynku, dziś ich udział w handlu produktami z branży FMCG wynosi 37 proc. Jak wynika z badań, główną barierą dla tradycyjnego handlu jest konkurencja sklepów wielkoformatowych.

Podatek od hipermarketów, paweł szałamacha, ministerstwo finansów

Szałamacha: podatek od hipermarketów naliczany od obrotów

Podatek od hipermarketów będzie zapewne naliczany od obrotu i progresywny, niezależny od powierzchni - zapowiada Paweł Szałamacha, minister finansów. - W miniony piątek zobowiązaliśmy się, że w ciągu 10 dni roboczych przedstawimy...
W opublikowanej w analizie Polska Izba Handlu wskazuje, że choć co roku liczba małych sklepów w Polsce się zmniejsza, to sklepy mało- i średnioformatowe pozostają w naszym kraju największym kanałem dystrybucji produktów FMCG (z ang. fast-moving consumer goods, czyli tzw. produkty szybkozbywalne, przede wszystkim art. spożywcze i środki czystości).

Zatrudnienie w tej kategorii sklepów znajduje 300 tys. osób, czyli 60 proc. pracujących w branży ogólnospożywczej.

PIH informuje też, że mimo iż zdecydowana większość żywności konsumowanej w Polsce jest wytwarzana w kraju, to aż 80 proc. rynku spożywczego (nie licząc piekarni) należy do handlu zagranicznego, a polscy producenci dominują tylko w branży mleczarskiej i sektorze słodyczy.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu