Polska walczy o japoński rynek

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
12-02-2016,15:50 Aktualizacja: 12-02-2016,15:59
A A A

Chociaż zdecydowana większość naszego eksportu produktów sektora rolno-spożywczego trafia do krajów Unii Europejskiej, to nasi eksporterzy coraz chętniej nawiązują nowe kontakty handlowe w Azji.

Żeby jednak robić interesy z takimi krajami jak Japonia, niezbędne jest mocne wsparcie rządu. Właśnie dlatego podsekretarz stanu w MRiRW Rafał Romanowski w dniach 8-10 lutego przebywał z oficjalną wizytą w Japonii.

Sławomir Majman, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, misja gospodarcza do japonii

Polskie produkty spożywcze mogą zdobyć japoński rynek

Eksport produktów spożywczych np. mleczarskich czy słodyczy, to jedna z szans na zwiększenie obecności polskich firm w Japonii - uważa Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. 13 stycznia rozpoczęła się...
Głównym celem wizyty była kontynuacja rozmów z przedstawicielami kierownictwa japońskiego resortu rolnictwa oraz służbami odpowiedzialnymi za kwestie bezpieczeństwa żywności nt. możliwości zintensyfikowania eksportu polskich produktów rolno-spożywczych na ten rynek.

Chodzi przede wszystkim o zniesienia zakazu importu polskiej wieprzowiny. Japonia jest jednym z 13 rynków priorytetowych w zakresie promocji sektora rolno-spożywczego.

Wiceminister Romanowski w trakcie rozmowy z wiceministrem rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa Japonii Hiromichi Matsushima wskazał na konieczność pilnego zakończenia japońskich procedur w zakresie zniesienia zakazu importu polskiej wieprzowiny wyrażając nadzieję, że pierwsze partie tego towaru trafią na rynek japoński wiosną 2016 r.

Biuro prasowe resortu rolnictwa podkreśla, że omawiano również kwestie dostępu żywych koni i piskląt jednodniowych do rynku japońskiego.

Główny Inspektorat Weterynarii, Państwowy Instytut Weterynaryjny, trzoda chlewna

Polska wieprzowina wróci na japoński rynek? Rozmowy trwają

W Japonii gości delegacja Głównego Inspektoratu Weterynarii i Państwowego Instytutu Weterynaryjnego w Puławach. Podczas spotkań z przedstawicielami japońskiej inspekcji weterynaryjnej i ekspertami rozmawiano o możliwości wznowienia eksportu...
Rozmowy kontynuowano podczas roboczego spotkania z głównym lekarzem weterynarii Japonii. Kwestie dostępu do rynku były również głównym tematem rozmów z członkami japońskiej parlamentarnej grupy ds. rolnictwa.

Romanowski wziął również udział w wydarzeniach związanych z obecnością polskiego biznesu na targach Supermarket Trade Show i Organic Expo/Biofach Japan, tj. w spotkaniach biznesowych oraz odwiedzając polskie stoiska i Polski Pawilon Narodowy zorganizowany przez Agencję Rynku Rolnego.

W tegorocznych targach Supermarket Trade Show oraz Organic Expo/BiofachJapan swoją ofertę zaprezentowało blisko 40 producentów i eksporterów żywności z Polski reprezentujących branże mięsną, owocowo-warzywną, produktów ekologicznych, produktów mleczarskich, wyrobów czekoladowych i cukierniczych.

W trakcie seminarium z udziałem japońskiego biznesu zorganizowanym w ramach programu promocyjnego "Ekoeuropa-Jakość i Tradycja" wiceminister zachęcał stronę japońską do zapoznania się z ofertą polskiego sektora rolno-spożywczego, podkreślając zalety polskiej żywności, w tym koniny, która od stycznia br. może być eksportowana na rynek japoński.

Poleć
Udostępnij
Skomentuj