Polska coraz mocniejszym graczem na rynku drobiu

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: BGŻ, (em) | redakcja@agropolska.pl
16-02-2015,15:00 Aktualizacja: 16-02-2015,15:38
A A A
W pierwszych 10 miesiącach ubiegłego roku na unijny rynek trafiło aż 468 tys. ton nieprzetworzonego mięsa drobiowego z Polski. To aż o 19 proc. więcej niż przed rokiem.
 
Jak informują analitycy BGŻ lepszy wynik (68,6 tys. ton) odnotowała jedynie Holandia, co zapewniło jej 24-proc. udział w sprzedaży. To jednak Polska umocniła swoją pozycję zwiększając udział w rynku z 15 do 17 proc., podczas gdy Holandia zaliczyła procentowy spadek. 
 
Stabilna była w tym czasie pozycja pozostałych głównych graczy - Niemiec i Belgii (odpowiednio 12 i 11 proc.). 
 
Co ciekawe Polska jest ważnym eksporterem drobiu do... Holandii. Od stycznia do końca października 2014 roku 7 proc. naszej wysyłki kierowano na tamtejszy rynek. Jest więc dość prawdopodobne, że część surowca, która trafia z Polski jest tam przetwarzana i reeksportowana.
 
Nasi producenci i eksporterzy drobiu systematycznie zdobywają więc rynek UE i są obecnie już drugim co do wielkości graczem w sprzedaży.
Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu