Eksport drobiu idzie w górę. Producenci liczą na większe spożycie

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Biznes Newseria, (em) | redakcja@agropolska.pl
09-02-2015,8:55 Aktualizacja: 09-02-2015,9:22
A A A
Polskie firmy produkują znacznie więcej mięsa drobiowego, niż jesteśmy w stanie zjeść. Spożycie białego mięsa w UE w najbliższej dekadzie ma wzrosnąć o 7 procent.
 
- Polska już od kilku lat produkuje więcej, niż jest sama w stanie skonsumować, dlatego eksport wynosi obecnie około 30 proc. produkcji. Dynamicznie rośnie i się rozwija - mówi agencji informacyjnej Newseria Maciej Sośnicki, dyrektor dywizji surowcowo-mięsnej Indykpolu.
 
Jak podkreśla, wyroby jego firmy przede wszystkim trafiają na stoły konsumentów z bogatszej części Europy. Jedna trzecia polskiej produkcji drobiu jest eksportowana na rynki wspólnoty. Według prognoz Komisji Europejskiej spożycie drobiu w krajach UE wzrośnie w ciągu najbliższych 10 lat o 7 proc. 
 
- Głównym kierunkiem eksportu są kraje Unii Europejskiej. Dynamika sprzedaży od kilku lat jest na poziomie powyżej 15 proc. W minionym roku osiągniemy blisko 20 proc. przyrostu eksportu.
 
Indykpol zapowiada, że przez cztery lata wyda na inwestycje 200 mln zł. W tym czasie zamierza o 40 proc. zwiększyć moce produkcyjne, a w perspektywie 6-7 lat nawet je 
podwoić.
 
- Nasze kluczowe decyzje będą zapadać w najbliższych miesiącach. Mamy wiele projektów, które są bardzo interesujące i które dziś jeszcze ze sobą konkurują - mówi Sośnicki.
 
W trzech pierwszych kwartałach 2014 roku przychody netto ze sprzedaży Indykpolu przekraczały 838 mln zł i były wyższe niż rok wcześniej o ponad 95 mln. Zysk netto bliski był z kolei 14 mln zł przy 2 mln osiągniętych w 2013 roku.

Choć branża będzie się konsolidować, Indykpol zamierza rozwijać się w sposób organiczny. Nie zamierza też zajmować się produkcją mięsa czerwonego.
 
- Jesteśmy producentem i przetwórcą mięsa drobiowego, dlatego teraz chcielibyśmy się skupić na tej działalności - ucina spekulacje dyrektor dywizji surowcowo-mięsnej 
firmy.
 
Potwierdza natomiast plany promocji przetworów drobiowych. Już dziś statystyczny Polak spożywa niemal 27 kg mięsa drobiowego i jego przetworów na osobę rocznie. To więcej od unijnej średniej.
 
- Siłą rzeczy promowanie produktów indyczych wpisuje się w naszą strategię. Mięso indycze ma doskonałe walory odżywcze, co za każdym razem staramy się podkreślić. Chodzi o unikalność mięsa, mowa tu o filecie czy mięsa z udźca, o których nie wszyscy konsumenci wiedzą.
 
Indykpol zamierza przekonywać Polaków do mięsa drobiowego, informując o jego zaletach kalorycznych, smakowych i zdrowotnych. Liczy też, że zyska zaufanie konsumentów tym, jaką wagę przykłada do jakości produktów.
Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu