"Moc polskich warzyw". Minister z wizytą u producentów papryki

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
30-05-2023,11:15 Aktualizacja: 30-05-2023,11:18
A A A

Realizacji kampanii „Moc Polskich Warzyw”, mającej na celu promowanie polskich produktów rolno-spożywczych, było poświęcone spotkanie ministra rolnictwa Roberta Telusa z lokalnymi producentami i przedstawicielami Zrzeszenia Producentów Papryki RP.

Podczas pobytu na południu Mazowsza, po obchodach Ogólnopolskiego Święta Niepodległościowego Ruchu Ludowego w Starej Błotnicy, minister Telus szczególnie podkreślił wagę angażowania lokalnych społeczności oraz organizacji rolniczych w działania promujące polskie owoce i warzywa.

nowalijki, warzywa, kontrola, pozostałości śor, piorin

Nowalijki badane na pozostałości pestycydów. Są pierwsze wyniki

4 tysiące próbek z płodów rolnych do badań pod kątem pozostałości środków ochrony roślin ma zamiar pobrać Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa (PIORiN). Na pierwszy rzut poszły nowalijki. Inspekcja corocznie...

Przekonywał, że rosnący eksport polskich produktów rolno-spożywczych będzie wymagał dalszego skorelowania działań promocyjnych.

- Będziemy nadal wspierać tak ważne dla polskiego rolnictwa projekty. To one, dzięki angażowaniu lokalnych społeczności, kształtują moc polskich warzyw i owoców – zapewniał minister Telus.

Projekt „Moc Polskich Warzyw” jest finansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Jego realizacja, pod batutą Zrzeszenia Producentów Papryki RP, spotyka się z uznaniem administracji rolniczej.

Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w nim biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. W maju zainaugurowano już trzecią z kolei odsłonę kampanii.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu