Wielton przejął kolejne europejskie marki

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Tomasz Bujak | bujak@rpt.pl
11-08-2015,9:10 Aktualizacja: 11-08-2015,9:03
A A A

Niespełna trzy miesiące po przejęciu przez naszego producenta naczep i przyczep – francuskiej firmy Freuhauf - Wielton wchodzi mocno także na rynek włoski.

Dzieje się tak za sprawą przejęcia 6 sierpnia br. wybranych aktywów czołowego włoskiego producenta naczep - spółki Compagnia Italiana Rimorchi. Dzięki temu Wielton stał się od razu właścicielem trzech włoskich marek: Merker, Viberti i Cardi. Ponadto własnością polskiej spółki stały się wybrane maszyny i urządzenia, bazy klientów i know-how włoskich produktów.

Zakupienie aktywów włoskiego wytwórcy naczep pozwoli Wieltonowi na zdobycie pozycji trzeciego europejskiego producenta tego rodzaju pojazdów. Obecność we Włoszech, daje także możliwość sprzedaży na tamtejszym rynku oraz rynkach sąsiednich swoich produktów. W najbliższych planach polskiej spółki jest podwojenie produkcji w zakupionych zakładach oraz zwiększenie wydajności.

- Portfel Wieltonu powiększył się o wiodące włoskie marki, których potencjał sprzedażowy otwiera drogę do zdobycia kolejnych europejskich klientów. W oparciu o przejęte maszyny i urządzenia podwoimy moce produkcyjne i poprawimy wydajność zakładów. Rozbudowany nowoczesny park maszynowy w połączeniu z zapleczem inżynieryjnym i naukowym w Centrum Badań i Rozwoju to także początek kolejnej rewolucji technologicznej w spółce. Dzięki temu zaoferujemy klientom innowacyjne rozwiązania techniczne i nową jakość produktów. To ugruntuje naszą przewagę konkurencyjną na rynku, mówi Mariusz Golec - Prezes Zarządu Wielton S.A.

Merker, Viberti oraz Cardi są na włoskim rynku obecne prawie od 100 lat i są symbolami wysokiej jakości. Ich potencjał rynkowy firma określiła na 15-20% udziału w rynku włoskim. Cena dóbr i praw do tych marek wyniosła 2,2 mln euro. Z kolei cenę zakupionych maszyn, linii spawalniczych, montażowych, magazynów itp. ustalono na 2,4 mln euro netto. Przewidywana przez Wielton wielkość produkcji we włoskich zakładach początkowo ma wynieść ok. 16 tys sztuk rocznie, z kolei po 2 latach potencjał ten ma wzrosnąć do ok. 25 tys. sztuk pojazdów rocznie.

Transakcja Wieltonu, oprócz środków własnych, została w pozostałej części sfinansowana przez konsorcjum Banku BGŻ BNP Paribas S.A. oraz Bank Gospodarstwa Krajowego.

Poleć
Udostępnij
ass="left">Skomentuj
Aktualne wydanie RPT
4/2024

Polska premiera siewnika Amazone Precea TCC 9000

Tendencje na światowym rynku techniki rolniczej

Jak powstał agregat do pasowej uprawy konopi?

John Deere współpracuje ze SpaceX

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu