Polska żywność musi być bardziej rozpoznawalna i jeszcze lepsza

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Mirosław Lewandowski | lewandowski@apra.pl
20-02-2019,12:00 Aktualizacja: 20-02-2019,16:54
A A A

Polska na rynkach trzecich jest rozpoznawalna jako część Unii Europejskiej, która ma bardzo silną pozycję na rynkach azjatyckich. Niestety okazuje się, że Polska jako marka, nie jest zbyt dobrze postrzegana na świecie.

- Istnieje indeks krajów jako marek. Znajdujemy się w nim na 50 miejscu w towarzystwie Czechów i Rosjan. Z uwagi na fakt, że jesteśmy 22 gospodarką na świecie, to dość odległe miejsce. Wszyscy mamy więc wiele do zrobienia - mówił podczas targów Agro Days. Dni Hodowcy 2019 Bartosz Urbaniak z BNP Paribas.

- Możemy się wzajemnie zaklinać i mówić, że polska żywność jest najlepsza, ale uwierzcie mi, większość osób na światowych rynkach o tym nie wie. Nasze produkty trafiają np. na rynek francuski czy niemiecki i są kupowane przez tamtejszych konsumentów nie dlatego, że mają bardzo wysoką jakość, ale z uwagi na konkurencję cenową. Po prostu są tańsze - wtórował mu Łukasz Dominiak, dyrektor Krajowej Rady Drobiarstwa.

drób, mięso drobiowe, hormony, antybiotyki

Drób produkowany w Polsce jest zdrowy. Konsumenci muszą o tym wiedzieć

Drób produkowany w Polsce, zdaniem konsumentów, jest wytwarzany przez hodowców z użyciem antybiotyków oraz hormonów. Stąd często opinie na jego temat oraz całej branży są negatywne. - Przygotowaliśmy badania...

Gdyby polska żywność była rzeczywiście taka dobra, nie mielibyśmy problemu z jej zbytem. Tymczasem mamy, co doskonale pokazuje rynek trzody chlewnej. Stąd musimy ją nieustannie promować

Od momentu kiedy otworzyliśmy granice i dołączyliśmy do UE, staliśmy się gospodarką globalną. Nie mamy jednak aż tak dużego doświadczenia jak inne kraje, które funkcjonują w ten sposób od kilkudziesięciu lat.

- W przeszłości polska żywność sprzedawała się sama, ponieważ jej brakowało. Już od 25 lat uczymy się jednak funkcjonować w nowej rzeczywistości. Rynek globalny rządzi się innymi prawami. Rozpoznaje nas pod kątem jakości, ceny, czy ilości surowców i powiedzmy sobie szczerze, widzi nas jako konkurentów. Nie będzie nas oszczędzał tylko dlatego, że jesteśmy Polakami - mówił Adam Zaleski, dyrektor generalny De Heus.

- Polska musi konkurować również dużą ilością powtarzalnej żywności o wysokiej jakości, co pokazuje sektor drobiarski. Nie tylko jakość, którą musimy ciągle podnosić, ale także ilość decyduje o tym, czy istniejemy na danym rynku czy nie - podkreślał Bartosz Urbaniak.

 

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 2/2024

Hoduj z głową świnie:

-Żeby rozród działał dobrze

-Tucz świń w cyklu otwartym. Genetyka i zdrowie

-Okiem doradcy - bioasekuracja ASF

 

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 2/2024

Hoduj z głową bydło:

-Okiem doradcy - cicha ruja

-Sucha masa jest kluczowa

-Jak liczyć koszty żywienia w produkcji mleka?

-TMR w teorii i praktyce

 

PRENUMERATA

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu