Chów klatkowy kur w Polsce niedługo może przejść do historii

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
15-03-2018,14:50 Aktualizacja: 15-03-2018,15:20
A A A

Kolejne firmy ogłaszają rezygnację z dostaw jaj pochodzących z chowu klatkowego. Ten globalny trend wpisuje się w nastroje społeczne i rosnącą świadomość konsumentów.

Od stycznia deklarację rezygnacji z jaj klatkowych złożyły m.in. sieci handlowe Arhelan, Topaz, Żabka, Fresh Market, Eurocash, restauracje i kawiarnie duty free Grupy Baltona oraz globalni producenci żywności: Kraft Heinz, Unilever oraz Lantmännen - informuje Fundacja Alberta Schweitzera, która działa na rzecz poprawy losu zwierząt hodowlanych.

produkcja jaj, system chowiu drobiu, kury nieśne, drób, Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz

Są najnowsze prognozy producentów jaj dotyczące systemów chowu

W roku 2026 ponad 58,5 proc. jaj produkowanych w Polsce będzie pochodziło z chowu klatkowego - wynika z badania przeprowadzonego przez Krajową Izbę Producentów Drobiu i Pasz wśród producentów. Na pytania przesłane przez izbę...

Do tej grupy dołączył również największy producent makaronów jajecznych w Polsce - Czanieckie Makarony.   

Decyzje te często są wynikiem rozmów z organizacjami, którym nie jest obojętny los zwierząt. - W ramach naszej inicjatywy "Polska bez klatek", rozmawiamy z najważniejszymi markami na rynku, pomagając im w tworzeniu oficjalnych deklaracji rezygnacji z jaj z chowu klatkowego najpóźniej do roku 2025 - mówi Karolina Skowron, dyrektor Corporate Relations fundacji.  

- Bardzo cieszymy się, że już w pierwszych dwóch miesiącach roku tyle firm zdecydowało się wziąć odpowiedzialność za pochodzenie produktów. To kolejni wielcy gracze, którzy postanowili nie wspierać okrutnego procederu chowu klatkowego kur. Biorąc pod uwagę szybkość rozwoju tego trendu w branży spożywczej, wierzymy, że w ciągu kilku lat zakończymy erę klatkowych jaj w Polsce, a najskuteczniejszą drogą do osiągnięcia tego celu jest dialog z biznesem - dodaje.  

Zobowiązanie rezygnacji z jaj klatkowych dotychczas podpisali:

  • sieci handlowe (Aldi, Arhelan, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, frisco.pl, Intermarche, Kaufland, Lagardere Travel Retail, Lidl, Makro, Netto, Piotr i Paweł, Tesco, Topaz, Żabka, Mila)
  • gastronomia (Blikle, Burger King, Compass Group/Eurest, McDonald’s, Sfinks, Sodexo, Starbucks, Subway)
  • producenci żywności (Bahlsen, Ferrero, Frosta, Grycan, Kraft Heinz, Lantmannen, Mars, Mondelez, Nestle, Unilever)
  • hotele (Accor Hotels, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group)

 

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 2/2024

Hoduj z głową świnie:

-Żeby rozród działał dobrze

-Tucz świń w cyklu otwartym. Genetyka i zdrowie

-Okiem doradcy - bioasekuracja ASF

 

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 2/2024

Hoduj z głową bydło:

-Okiem doradcy - cicha ruja

-Sucha masa jest kluczowa

-Jak liczyć koszty żywienia w produkcji mleka?

-TMR w teorii i praktyce

 

PRENUMERATA

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu